Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under mars 2007

Av Isabel - 28 mars 2007 16:10

Idag har jag varit med Bessa på återbesök för sitt bakben och veterinären tyckte allt såg bra ut. Skruven satt på plats och detsamma gällde för stödspik 1, stödspik 2 sa han satt på sånt vis att vi kanske får ta bort den så småningom men att vi skulle se hur det såg ut om 1 månad. Nu får Bessan i alla fall följa med på lite längre promenader och hon stortrivs igen, förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid innan hon återfår muskulaturen i bakbenen igen. Passade på att vacciner henne och katten när vi ändå var där, det var inte populärt hos katten kan jag tala om men men………..nu är det ett helt år till nästa gång.

Av Isabel - 26 mars 2007 17:32

Kan man kalla det för framsteg?.....

Av Isabel - 24 mars 2007 10:41

Underbart, underbart och ännu mer underbart!! det är dags för sommartid……..eftersom sommaren ligger FRAMför oss innebär det att klockan flyttas FRAM 1 timme. Till höst har vi sommaren BAKom oss så då flyttas klockan BAK. Dagen till ära har vi ett otroligt väder här i Malmö, fåglarna kvittrar från en knallblå himmel, strålande solsken och 15 grader varmt. Nu kommer vi äntligen till MIN årstid, VÅREN!! Jag älskar våren, då vaknar allt till liv, det är inte för kallt och inte för varmt och hundarna trivs och jag vill bara vara ute. Jag är definitivt ingen vinter människa och ser överhuvudtaget inte tjusningen med kyla och snö. Eftersom jag är född i Portugal nere i söder så brukar jag säga att jag genetiskt inte är gjord för dom här bredgraderna……….å andra sidan gillar jag inte när det är för varmt heller, nä en temp. på mellan 18 och 23 grader är i mitt tycke det absolut ultimata.När man kommer upp i en viss ålder börja kroppen att flippa ut fullständigt och man börja tvivla på sin egen kapacitet, minnet sviker, vissa av kroppens funktioner har ett eget liv, kroppen börjar se ut som ett dåligt skämt av en skulptör hög på crack och ibland undrar man om man har blivit fullständigt tokig………denna ålder har fått namnet medelåldern. Vissa av oss är redan där, andra är på väg dit och vissa har passerat det och överlevt med alla sinnen i behåll. En som har lyckat beskriva detta fenomen med text och musik på ett väldigt humoristisk sätt är den amerikanska sångerskan/låtskrivaren/komikern Lisa Koch genom sin låt "I’m a middle-aged woman", lyssna på texten och få er ett gott skratt.

Av Isabel - 23 mars 2007 10:09

Igår var jag på en föreläsning ordnad av SKK:s som handlade om valpuppfödning, mycket intressant kan jag berätta med massor av smarta tips. Har varit på såna här föreläsningar för och kan inte annat än rekommendera det, i år har jag tänkt att jag ska gå på "Parning och valpning", "Massera mera" och "Den åldrande hundens speciella behov".Idag ska jag förhoppningsvis få svar på proverna som togs hos läkaren i tisdags, får se om man blir något klokare. Det är så man hoppas att dom ska hitta något för hittar man något så kan man åtminstone behandla det, det är hemskt och gå och ha värk i hela kroppen och inte kunna få hjälp för att dom inte hittar något fel. Okey, jag inbillar väl mig bara att jag har ont, att jag inte kan sova pga. av värken, att jag knappt kan böja mig på mornarna, att......Usch, ibland känner man sig som en 90-åring

Av Isabel - 20 mars 2007 09:08

Är hemma från jobbet sjuk, har ont i alla lederna. Ringde och försökte få en tid till doktorn igår men det var lögn i lukan att komma fram men idag lyckades jag och fick en tid till imorgon.Igår var jag med Gizzmo hos veterinären, han har nämligen börjat kissa inne och eftersom han har haft urinvägsinfektion för något år sen så tänkte jag att det kanske hade kommit tillbaka men det visade sig att han var hälsan själv........skönt. Vi bor ju i ett väldigt hundtät område och det blir väl att när det är löptider så är det så väldigt många tikar som löper samtidigt och jag antar när vi är ute så har han så många dofter att hålla reda på att han glömmer att kissa ut allt. Han har ju gjort så här innan och det brukar försvinna efter ett tag...........jag blir lika orolig varje gång att det är något fel på honom.Igår kom 5 små goa västgötagossar (2 ST och 3 LS) till världen hos kennel Rätt & Slätt, stolta föräldrar var Aspenhill Shawnee och Pihlspetsens Brasse. Stort grattis Gunnel och Speedy till dom små stjärnorna. Mer om dessa valpar hitta ni på http://www.kennelrattoslatt.com

Av Isabel - 18 mars 2007 15:15

Så var man hemkommen efter en dag på uställning. Resultat blev 2:a bästa hane med R-CACIB och mycket bra kritik för Gizzmo medans Birka åkte på en 2:a i kvalitet pga. hennes bakdel. Domaren sa att hon hade en helt fantastisk front men tyvärr så är hon väldigt rak i sina vinklar bak.......nåja det visst jag ju redan.BIR blev den fantastiskt snygga hanen Lejondalens Frasse, stort grattis Annethe måste vara roligt att ha fått fram en sån kanongosse.BIM blev den otroligt söta tiken Svedala Ellen Eldfluga, stort grattis Annika..........hon är bara så otroligt fin. Stort grattis även till Ellens uppfödare Anita.Nu ska jag krypa ner under filten i soffan och titta på en bra film, få se hur mycket jag orkar se innan John Blund gör sig påmind.

Av Isabel - 15 mars 2007 15:43

Ja då är det dags att gå på hälsokontroll på jobbet, alla har vi fått ett frågeformulär som ska vara ifyllt när dagen kommer. Det är inte utan att det känns lite som om man skulle vilja försvinna, BMI:et är säkert skyhögt så man lär nog få höra ett och annat om hur värdelös man är som inte tar hand om kroppen bättre. Bläddrar igenom frågeformuläret och hittar en avdelning som heter ”livssituation och livsstil”, här finns frågor bl.a om motionsvanor och matvanor som t.ex”Hur många dagar i vecka är du fysiskt aktiv i sammanlagt minst 30 min (här ingår bl.a aktiviteter med hund)? ingen dag? 1 dag? 2-4 dagar? eller 5-7 dagar?” Här kryssar man stolt för 5-7 dagar men hinner inte mer än till nästa fråga förrän man trycks ner i skorna.”Hur många dagar i veckan ägnar du åt motionsaktiviteter som ökar puls och andning i minst 30 min?” här pendlar man mellan 1 dag och ingen dag. 1 dag för att man inte ska verka helt försoffad och ingen dag för att det egentligen är det rätta. Förvisso räcker det med att man går upp för en rejäl backe för att man ska flåsa så tungan hänger nere vid knäna och pulsen rusa iväg med tyvärr faller det på 30 min. gränsen.”Har du för avsikt att göra någon förändring i dina motionsvanor?” Chefen har förvisso inträtt ett fint gym på ovanvåningen men såvitt dygnets timmar inte blir fler eller jag får motionera under arbetstid lär det inte bli någon förändring på den punkten.”Är du nöjd med dina matvanor?”.......ABSOLUT!!! frågan är väl bara om matvanorna är speciellt hälsosamma”Har du för avsikt att göra någon förändring i dina matvanor?”………vadå? förstår inte vad ni menar……

Av Isabel - 14 mars 2007 13:30

VILKET VÄDER!!! och här sitter jag innestängd på mitt kontor och glor ut genom fönstret och våndas.......jag vill inte vara här!!.....naturen kallar.....hundarna kallar. Tänk att bara kunna ta hundarna och sticka ut i skogen eller gå på stranden, att sätta sig ner på en stubbe eller nått och känna värmen smeka ansiktet........snacka om ångest.Idag har vi har ett litet födelsedagbarn i huset. Idag fyller nämligen vår lilla rödtocke Birka hela 2 år. Tycker inte det är så lång tid sen vi kom hem med ett litet knyte och nu är hon stora damen.......ack vad tiden går fort.Grattis min lilla rödtocke

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards