Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under april 2007

Av Isabel - 27 april 2007 09:24

Äntligen hör man det........vadå undrar ni?........jo suset!! ja suset ni vet. Ett av dom skönaste ljud som finns och som jag har längtat efter hela vinter är just suset, det underbara ljudet som blir när trädkronorna rör sig. Dessa träd har vi precis utanför våra fönster och det är så rogivande att lyssna på dom. Dom har precis exploderat i all sin blomsterprakt och eftersom det inte blommar i mer än dryga veckan innan det övergår till enbart bladskrud så får man verkligen passa på. Visst är dom vackra?



Här är en till som också gillar utsikten


Av Isabel - 26 april 2007 11:22

Ja det var ju ett tag sen jag skrev i bloggen, får försöka skärpa mig.........ibland har man bara inget att skriva om. Vädret är helt underbar här i Malmö med temp. som ligger på mellan 21 och 25 på dagen..........helt underbart!!! det är sommar!!


Birka är inne på sin sjunde dag av löpet så i mitten av nästa vecka är det nog dags för en träff med fästmannen. Hon är så förbaskat nitisk med att städa efter sig så det är mycket möjligt att löpet började några dagar innan jag såg första droppen blod, tror jag har sett 2 droppar på hela tiden och då är det inte lätt att vet exakt dag..............jag får lita på Gizzmo, han brukar signalerar när det är dags så jag hoppas han gör det den här gången också.


Vet inte om ni har sett en västgöte dansa freestyle innan men här kommer ett par länkar. Om jag inte har helt fel för mig så heter hunden Kari (Curragh's Celtae Cernunnos) och bor i Holland och här gör han ett nummer med matte till Lord of Dance. Visst är dom bara för häftiga?


http://www.youtube.com/watch?v=csO5mlbdiNI


Här ingår han och matte i en grupp som gör ett nummer till Ghostbusters. Lägg märke till skallet, är ju inte västgöte för inget hehehe ;-)


http://www.youtube.com/watch?v=Z2DadCkgwQI

Av Isabel - 20 april 2007 13:00

Idag har vi haft premiär hemma, vi fick nämligen passa vårt lilla barnbarn Vilja för första gången :-)). Hon blir 7 veckor imorgon.........ni kan tro hon har vuxit......tiden går så fort. Allt gick jättebra, vi satt i soffan och mös och till slut somnade hon så gott på mitt bröst......mmmm så gosigt. När hon vaknade fick hon mat och sen rapade hon som en hel karl hihihi.


Gizzmo var såååå sotis och skulle helst ligga uppe på mig hella tiden men där låg ju Vilja så han försökte lägga sig över henne med, det gick ju inte så bra förstås. Till slut nöp han tag i hennes strumpa, drog av den och sprang iväg med den........allt för jag skulle resa mig och jaga efter honom.


Bessa brydde sig överhuvudtaget inte om henne, hon luktade på henne och sen var hon nöjd med det och rullade ihop sig i sin korg.


Birka var jätte nyfiken och ville hela tiden snusa på henne och gärna tvätta av henne också, vi försökte leda hennes tunga till huvudet istället för ansiktet.

----------------------------------------------------------------------

Ser ut som om Birka har börjat löpa nu så förhoppningsvis blir det en dejt med fästmannen Brasse om ca. 14 dagar. Hon är som en klocka med sina löp den lilla damen, det är exakt 6 mån och 2 dagar sen hon löpte sist och så har det varit med varje löp...........det har slagit med max ett par dagar åt änna eller andra hållet. Hoppas hon blir nöjd med vald fästman, det är en väldigt bestämd liten dam som annars kan vara en riktig bitch mot gossarna när det inte passar.

Av Isabel - 14 april 2007 19:29

Vår Birka älskar att snutta på tyg!! Hon har en trasa som hon ligger och nagga på och slänga omkring med i all oändlighet men det går även bra med annat tyg......husses kalsonger när hon råkar hitta dom på golvet, sängkläderna när matte bäddar (specielt hörnorna).....ja allt som är av tyg går bra. Ja se själv.....tryck här för ett litet smakprov

Av Isabel - 13 april 2007 14:10

Ett program som jag försöker att inte missa på TV är "Mannen som talar med hundar" som går på TV4+ på måndagar kl. 20.00 Det handlar om Cesar Millan som är en s.k ”dog whisperer” ………..vilken pondus och utstrålning karl’n har!!! men framför allt, han är fruktansvärt duktig på det han gör och har en otrolig hand med hund. Kan inget annat än att säg…….JAG ÄR IMPONERAD! Ni som har tillgång till TV4+ och inte har sett programmet innan, bänka er framför burken nästa måndag kl. 20.00 Ni som inte har kanalen………..beklagar djupt men ni kan ju alltid kolla in hans hemsida på den här adressen http://cesarmillaninc.com/index.php

Av Isabel - 11 april 2007 12:41

För några månader sen flyttade vårt sista barn hemifrån vilket gjorde att vår lägenhet (en 4:a) kändes alldeles för stor så vi bestämde oss för att se oss om efter en mindre. Som tur var blev en 2:a precis ledig i samma trappa som vi redar bor i......snacka om tur!! bättre kunde det inte bli. Vi som hade varit lite oroliga för att behöva byta grannar, dom vi har är nämligen väldigt toleranta mot våra gapiga hundar.......såna växer sannerligen inte på träd.Folk tyckte inte vi var riktigt kloka som flyttade till en 2:a med 3 hundar. Skulle det inte bli lite trång? undrade dom. Jag försökte förklara för dom det inte hade spelat någon roll om vi så hade flyttat till en stor herrgård eller slott, dom hade varit i samma rum som oss ändå och oftast ligger dom så tätt intill varandra att alla tre ryms i en ruta på 1*1 m........ja ni ser ju själv här vad jag menar.

Av Isabel - 8 april 2007 21:55

I Portugal där jag är född firar man inte "aftnar" (julafton, påskafton osv.) utan där firas "dagarna" (juldagen, påskdagen osv.) vilket har gjort att vi aldrig har behövt turas om och vara med våra familjer som många andra gör, tex. detta år har vi påskafton med din familj och nästa år har vi påskafton hos min. Alla aftnar tillbringas hos mannens familj och alla dagarna hos min.............klart och tydligt och aldrig några missförstånd.Idag har vi alltså varit på påsk middag hos mor och far. Massor med god mat och dryck för att sen bara sitta och mysa, superskönt. Som vanligt var det jag och maken, syrran och hennes dotter, vår son och hans fästmö, vår dotter och hennes man. En väldigt kär nyhet för i år var vår ny familjemedlem, nämligen mitt underbara lilla barnbarn Vilja.........ett litet under som det räcker att man tittar på för att bli alldeles varm om hjärtat. Passade på att ta några nya kort på det lilla underverket, här är två av dom.

Av Isabel - 7 april 2007 11:31

Kennel Viking önkar er alla en riktig GLAD PÅSK med mycket god mat i goda vänners lag.

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards