Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under januari 2008

Av Isabel - 28 januari 2008 22:26

Det är med stor sorg i hjärtat som jag skriver idag, vår älskade Alfons har nämligen lämnat oss endast 6 år gammal. Han var den andre västgöten i vår familj och kom bara några månader efter Gizzmo. Nu springer han i hundhimlen fri från all värk i både kropp och själ tillsammans med sin store idol, vår gamla schäfer Sting.


..................................................
............................................


Älskade Alfons! Äntligen slipper du att ha ont. Nu kan du springa på de evigt gröna ängarna i Nangijala tillsammans med din stora idol Sting. Vi kommer att sakna dig oerhört mycket och du kommer alltid att ha en stor plats i våra hjärtan. Vi möts igen i ett annat liv.


Alfons vackra ansikte



Alfons tillsammans med sin stora idol Sting en vinterdag i bokskogen


Av Isabel - 25 januari 2008 17:21

Då var det fredag och jag vaknade imorse med en sju helsikes migrän, kände hur vart steg jag tog gick rätt upp i huvudet. Det var bara till att meddela jobb att man inte kunde komma, ta ett gäng smärtstillande och gå och lägga sig igen. Vaknade igen vid 10 och huvudet kände något bättre, fast jag kände ändå att migränen inte var särskilt långt borta och kunde blossa upp för minsta lilla så jag har tagit det lilla lugna hela dagen.


I inlägget här under skrev jag om Gizzmo egenheter och där ibland hans toalocksnoja. Som jag också skrev så har beteendet gått vidare i arv till hans son Ozzie och sen hans sonson Rex. Nu har Rex matte Kåkå faktiskt lyckats fånga detta på bild, ni hittar bilden på deras blogg.


I kväll är det Let’s dance! Jag älskar att titta på program som visar folks talanger. Missar aldrig ett avsnitt, varken av Let’s dance eller Idol när den går. Mannen har köpt hem lite revben som vi ska sitta och gnaga på……mums ska bli jätte gott.

Av Isabel - 23 januari 2008 17:20

Alla har vi våra små egenheter, människor som djur. För ett tag sen skrev jag ett inlägg här om vår tik Birka som har den lilla egenheten att hon lyfter på benet när hon kissar och som markerar i stort sätt lika mycket som en hane när vi är ute (ni som har missat det hittar inlägget här). Nåja, vi har ytterliggare en vovve som har ett par märkliga egenheter nämligen Gizzmo.

 

Egenhet nr 1: Att hanar lyfter på benet när de ska kissa vet ju de flesta men att lyfta på benet när de ska bajs är däremot inte lika vanlig. Japp ni läste helt rätt, när Gizzmo ska till att bajsa så letar han upp en buske eller en tuva, lyfter på benet emot det och bajsar……ser dö roligt ut. En fördel med detta är att om man någon gång skulle glömma bajspåsar hemma och han skulle får för sig att bajs så är det ingen som lägger märke till det……..alla tror nämligen att han kissar. En märklig grej dock är att hans son Ozzie gör likadant…….kanske går det i generna.

 

Egenhet nr 2 är Gizzmos kisseri. Han som alla andra hanar lyfter på benet när han ska kissa grejen är att Gizzmo byter ben under kisandet………och då inte bara en gång utan två tre gånger. Oftast använder han sig av den här metoden när han kissar på t.ex fläckar och tuvor men inte mot stolpar och buskar. Jag antar att han på detta sett sprider ut kisset på en större yta än om han hade låtit allt hamna på samma ställe.

 

Egenhet nr 3 är hans toalockssmällande. När han går in på en toa kan han inte låta bli att gå fram till toastolen och smälla med locket, skulle locket vara uppe går det lika bra med toaringen. Detta gör han genom att han sätter nosen under locket/ringen för att sen knycka till med huvudet så att den flyger upp och sen landar igen med en smäll. Detta kan vara liiiiite irriterande när man har tänkt koppla av i ett skönt bad, han kan nämligen upprepa detta ett flertal gånger varje gång han kommer in för att titta till en. Och vet ni va?............hans son Ozzie och hans sonson Rex gör likadant.

 

Gizzmo the King på väg rakt in i våra hjärtan


Av Isabel - 22 januari 2008 08:20

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Fattar inte alla dessa duktiga bloggare som kan skriva både två och tre gånger om dagen.......var får dom allt ifrån? Ta min svägerska Lina t.ex., tankarna fullkomligt sprutar ur hennes huvud och in i hennes blogg........ja vissa har väl skriftens gåva antar jag, fast jag kommer ihåg att under hela grundskolan (för mycket länge länge sen med andra ord) så var jag överjävlig på att skriva berättelser.......mina lärare sa mer än en gång att jag hade passat som författare........hm, måste ha tappat det någonstans på vägen.


Brukar ni också få nyhetsbrev från olika sajter? Själv har jag inte så många men en av dom som jag faktiskt tycker är rolig att få är PC för alla nyhetsbrev, är lite av en data nörd nämligen. I derras nyhetsbrev brukar det finnas förslag på länkar som dom tycker är matnyttiga, roliga, töntiga, dåliga osv. I derras senaste brevet hittade jag en länk till något som heter BYKI. BYKI är en sajt där man kan lära sig en massa olika språk helt gratis, kanske inte flyttande men hjälpligt........man kan t.o.m lära sig språk som Zulu och Mongolian. Har tänkt att jag skulle testa det men jag tror i så fall att jag börjar med ett mer bekant språk, kanske danska.

Av Isabel - 14 januari 2008 16:40

Det finns reklamfilm och det finns reklamfilm. Tror knappast någon har missat ATG:s otroligt vackra reklamen för V75. Det är nog den snyggaste reklamen jag någonsin har sett och det träffar verkligen mitt i prick………man kan knappast ta miste på vad dom gör reklam för. Nedanför ser ni en 3 1/2 min. bakom kulisserna film av derras senaste reklamen. Kolla in robothästarna.......visst ser de verkliga ut?



Av Isabel - 11 januari 2008 11:10

Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar lille Adam idag, med blommor och blad vi firar hans dag…..vi gratulerar lille Adam idaaaaaaa…….hipp hipp hurraaaaaaaa……


Idag är det alltså dags att gratta vår älskade son Adam som blir hela 23 år. Vet att han blev väckt av sambon Therese med varm choklad och hembakade muffins........mums. Hoppas du får en fin dag älskling så ses vi ikväll.


Snyggingen Adam


Av Isabel - 5 januari 2008 13:32

………vi gratulerar, vi gratulerar lilla Manuella och Ozzie idag, med blommor och blad vi firar deras dag…..vi gratulerar lilla Manuella och Ozzie idaaaaaaa…….hipp hipp hurraaaaaaaa……..

 

Ja idag fyller alltså vår dotter 26 och deras västgöte Ozzie 4 år, tänk att man har en så ”gammal” dotter. Vad innebär det?.........jo att jag själv blir äldre! Att komma upp lite i åren har faktiskt sina fördelat, det får t.ex en att inse att man inte ska slösa bort ens dyrbara tid på en massa måsten, man går inte klädd i kläder som inte är speciellt sköna enbart för att de är på mode utan man går klädd i sånt som är skönt, hängvänligt och som man trivs i.

 

Ett plagg som jag absolut hatar och då menar jag verkligen HATAR är bh:n, personen som kom på detta påfund borde brännas på bål!! När jag är tvungen ha bh så känner jag mig fången, jag känner VARJE millimeter av den HELA TIDEN. Jag hatar den så mycket att jag inte hinner ta ett steg innanför ytterdörren förrän den åker av och ibland händer det att jag t.o.m tar av den i bilen, som t.ex när jag sätter sig i bilen och ska åka hem från en utställning…….bildörren hinner knappt stängas förrän den rycker………befrielsen är total……såååååå skönt.


Födelsedagsbarn nr 1, vår älskade dotter Manuella tillsammans med vårt älskade barnbarn Vilja.



Födelsedagsbarn nr 2, Ozzie the västgöte.


Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards