Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under maj 2008

WDS

Av Isabel - 28 maj 2008 08:28

Nu finns PM:en för världsutställningens samtliga dagar ute, ni hittar dom här. Ove Germundsson kommer att ha tikarna (103 st) och Paula Heikkinen-Lehkonen från Finland har fått hand om hanarna (76 +3 st). Lite besviken måste jag säga att jag är, eftersom jag aldrig lyckats pricka in Ove på någon utställning så hade jag sett fram emot att ställa ut Gizzmo för honom men nu smög det sig..........ja ja inget att göra åt det :-(

Av Isabel - 25 maj 2008 12:28

I onsdags gick Birka in i 3:e veckan (i dag dygn 18) sen den eventuella parningen och jag måste säga att jag faktiskt har märkt en tydlig förändring hos henne, hon har blivit betydligt lugnare och verkade faktiskt lite trött. Normalt är hon alltid flera meter förre oss och springer som om hon har eld i rumpan på våra promenader men nu håller hon sig i närheten och springer inte alls runt på det viset och i fredags så såg det faktiskt ut som om hon var illamående och skulle till att spy. Aptiten är för närvarande inte det bästa, hon ser ut som om hon ska dö när jag sätter ner maten till henne och sen går hon bara ut ur rummet…………..lite pålägg däremot går ju alltid ner. Hon verkat även ha fått mindre tålamod med andra hundar och har blivit lite små morrig mot gamla Bessan. Min uppfödare Gunnel sa till mig att jag skulle kolla hennes tuttar för de ska skifta färg till rosa så det gjorde jag och tog t.o.m bilden här nedanför. Dom är ju inte stora men visst kan de klassas som rosa. Nå kära blogg läsare, vad gissar ni på?.........dräktig eller skendräktig?


Av Isabel - 21 maj 2008 20:38

Idag fyller vår lilla drottning Bessa hela 11 år!......hipp hipp hurraaaaaaa.!!! Bessa kom till oss för ca 4 år sen. Hon kom ner för att paras med Gizzmo och tog hela familjen Lundstedt med storm, efter ett par dagar hade hon stulit alla våra hjärtan. Bessas stora intresse här i världen är MAT, hon skulle kunna gå genom eld för mat. Detta är inte alltid så roligt eftersom alla Bessas promenader går åt att hitta mat och det kan vara allt från ben till bajs, bara det går ner. Här kommer några bilder på vår lilla tjej.


STORT GRATTIS MIN LILLA DROTTNING OCH TACK FÖR ATT DU HAR FÖR FÖRGYLLT VÅRA LIV


Bessa med sin sista kull som hon fick tillsammans med Gizzmo



Bessa visar att hon faktiskt kan stå fint



Nu på äldre dar så sitter Bessa ofta och begrundar sitt liv


Av Isabel - 18 maj 2008 12:28

Resultatet på gårdagens utställning för Gizzmo blev 3:a i bästa hanhundsklassen med CK. Vann gjorde champion/veteran hanen Danga’s Agaton Sax-J, han blev också BIR och lördagens bästa veteran i stora ringen och 1:a blå/gul hund……..stort grattis Ingela. Och Ingela……jag tror inte alls att Agaton håller med dig om att detta skulle vara hans sista säsong ;-)

 

2:a bästa hane med CERT och därmed nybakad champion blev Carina Lundahls Lill-Tegens Karl-Alfred. Stort grattis Carina, det är en riktig grann påg du har…….måste kännas extra kul att ha fått fram en 10 poängare.

 

1:a bästa tik och BIM blev champion tiken Danga’s Jessie-T, stort grattis Malin. Tik certet gick till den söta junioren Dunmålas Elina.

Av Isabel - 17 maj 2008 00:21

I år har det inte blivit så många utställningar för vår del, faktum är att vi idag ska på vår första utställning för i år nämligen Hässleholms nationella. Vi hade ju anmält Gizzmo till Malmö internationella i mars men då blev han ju sjuk i borrelia så det blev inget. Som sagt så var det ju ett tag sen så det ska bli jätte kul att återigen äntra utställningsringen och träffa lite västgötafolk.


Domare idag är Matti Tuominen från Finland, få se vad han tycker om Gizzmo. Dagen till ära kommer jag att ha mitt nya västgötaspetsskärp på mig, kanske har den tur med sig och så hoppas jag givetvis att ni håller tummarna för oss. Återkommer senare idag om hur det gick, sängen kallar.


Av Isabel - 15 maj 2008 19:00

Idag fyller vår älskade Gizzmo 7 år. Tänk vad tiden går, tycker det inte var så länge sen vi var uppe i Jonstorp och hämtade det lilla livet hos Gunnel och Kennel Rätt o Slätt..........tack Gunnel för att du lätt oss få den lille stjärnan, han har gett oss så mycket glädje ska du veta.


Stort grattis min älskling!!


Mamma Ada matar något dygn gamla Gizzmo och syskon



En väldigt liten Gizzmo med sin charmiga lilla strimma på nosen



Gizzmo med sin syster i valphagen, ni ser vem som är vem på strimman



Gizzmo ca. 3 mån



Gizzmo ca. 1 1/2 år med sin mentor Sting



Gizzmo nu


Av Isabel - 13 maj 2008 22:03

Idag har vi fått hem vår gosse Gizzmo så nu är gänget återigen samlad, snacka om att man har längtat efter dom. Det går bättre än förväntat, han är inte lika hiad som han brukar vara när vi hämtar honom vilket gör att Birka inte heller är lika arg på honom som hon brukar.

 

Imorse var vi med Gizzmo hos vet. så han kunde lämnade ett spermaprov, ville kolla att allt var återställt efter borrelian och enligt vet. såg allt mycket bra ut. 99 % friska spermier, utmärkt mängd, utmärkt konsistens, sädesvätskan såg helt frisk ut och han lämnade hela 4 ml. Enligt vet. så räcker det med 2 ml. för att det ska räknas som mycket bra och han lämnade alltså det dubbla, så gott folk…………….Gizzmo is back.

Av Isabel - 12 maj 2008 21:42

Vår lilla tös Birka är återigen hemma………som jag har längtat efter henne. Gizzmo får vara kvar någon dag till hos dottern min sen tar vi hem honom också. Ska bli skönt att ha gänget samlad igen.

 

Jaha, hur gick det då? Mer eller mindre åt hel………inget häng alltså. Det har dock varit en gång eller två där han kan ha varit inne och vänt och har vi då MYCKET tur, och då menar jag mycket, så kanske han har hunnit släppa lite då………ett rent lyckoskott skulle man kunna säga. Nåja, chansen är väl inte så stor.

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards