Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under juni 2009

Av Isabel - 6 juni 2009 21:05

Egentligen har det hänt rätt mycket i veckan men har varken haft tid eller ork att blogga om det så vi får ta det retroaktivt nu istället. Var ska vi då börja......

 

I måndags började jag mitt nya jobb på Cellier och har hittills trivts jätte bra. Ebba som jag jobbar med påminner om mig själv vilket innebär att vi är på samma våglängd + att vi båda är hundägare och tycker att våra hundar är det bästa som finns. Försöker hålla på att jag jobbar ca 4 tim. på kontoret och sen någon timme till hemma för att jag ska hålla hela veckan men hittills har jag inte lyckats så bra.........dum som jag är, jag vet ju att jag får igen det surt efteråt. Jag har Fibromyalgi och är aldrig värk fri men är jag för länge på kontoret så blir den sju reser värre och igår hade jag mycket svårt att röra mig hela eftermiddagen och kvällen. Idag känns det något bättre men fortfarande är jag rejält stel och har ont..............får nog försöka skärpa mig.

 

Då går vi vidare i veckans händelse med 2 besök hos vet. Vi börjar med Alice som efter första löp veckan helt plötsligt började skvätta inne titt som tätt + att när hon kissade ute så kissade hon ofta och lång vilket innebär att hon började kissa på ett ställe och sen gick och kissade en bit fram. Trodde först att det berodde på löpet, att hon ville markera och sprida ut sina dofter men sen kom vi att tänka på att hon några dagar innan hade tappat aptiten och kräkts lite till och från, bl.a på sin matte på natten (inte så fräscht kan jag tala om), och efter någon dag såg man att hon fick problem med att kissa. När hon försökte kissa kom det några ynka droppar och man såg att hon hade ont när hon försökte pressa ut dessa droppar. Det blev en tur till vet. och det visade sig att hon hade en rejäl urinvägsinfektion så nu går hon på en 20-dagars Synulox kur.

 

Hund nr 2 att åka till vet. blev gamla Bessa. Satt häromdagen och kliade henne framme vid bogen och när jag tittade på mina fingrar efteråt var de täckta av blod så jag undersökte huden där jag hade kliat henne och hittade en rodnad i huden som hade börjat blöda. När jag kände på stället så kände jag en bulla under skinnet som blödde när jag pressade på den. Dags att åka till vet................igen. Han tog en titt och sa direkt att det var ett fästingbett som det hade blivit inflammation i (hon har fästinghalsband på sig) så nu går även hon på en Synulox kur fast i 10 dagar i stället för 20.


Lite bilder från dagens promenad.....




Herr svan på ingående


Herr o fru svan

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards