Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under juli 2009

Av Isabel - 27 juli 2009 23:14

För ett tag sen läste jag om hund/katt borsten Furminator och bestämde mig för att skaffa en, hade läst så mycket gott om den. Kollade runt lite på vad de kostade och såg att de var förbaskat dyra, apoteket tar 399:- för storlek small, 499:- för medium och 520:- för large, djursjukhuset tar ungefär det samma. Fick tipset att gå in på Tradera och kolla så det gjorde jag och såg att det auktionerades ut nya Furminators där så jag lade ett bud på en av dem och vann budgivningen så nu är jag stolt ägare till en ny Furminator storlek medium som kostade mig 190:-


Har nu använt mig av den ett flertal gånger och kan bara säga…………..köp den, den är HELT JÄVLA SUVERÄN!!! Otroligt effektiv på hundar med underullen………..värd varenda krona.


 




Här kan ni se en liten videosnutt på en Corgi som blir Furminatad

Av Isabel - 11 juli 2009 23:06

Hemkommen från utställningen i Tvååker, är väldigt trött men bara sååååå nöjd. Gizzmo skötte sig med bravur och blev BIR-veteran, BIR och 2:a blå/gul hund. Även Alice skötte sig exemplarisk, fick en 1:a med HP och vann sin klass. Bordet gick som en dans, stod fint gjorde hon och faktiskt så klarade hon av gå riktigt fint utan att kontinuerligt dammsuga marken.......hipp hipp hurra. Kritiken och några bilder (tack Cina för bilderna) ser ni här nedanför.

 

Domare: Nils Molin, Sverige

 

Alice: 1:a med 1 HP

Feminin utstrålning, ännu något för outvecklad, med mycket eleganta linjer, vackert uttryck, utmärkt stop, korrekta öron, mycket bra frambensvinklar och god benstomme, för dagen något högställd bak, behöver mer tid för sin utveckling, mycket god typ


Står jag fint nu matte?


.......fast ibland bara måste man snusa i alla fall.


Lite eftersnack.........domare Nils Molin, jag med Alice och Bitte med sin Helvi


Gizzmo: BIR , BIR-veteran, 2:a blå/gul hund

En mycket bra byggd veteran med vackra linjer, välformat huvud, utfyllt nosparti, utmärkt stop, plan rygg, bra bröstkorg, rör sig mycket bra, utmärkt typ


Min fina gosse

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards