Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under juli 2010

Av Isabel - 18 juli 2010 20:40

Finns det? Jaja men, visst finns det. Är det tropiskt värme så tryter orken rätt så fort på en 13-årig västgötadam så då har mannen fixat så att när vi är ute på rundorna och damen inte orkar längre så har hon fri färdtjänst så hon kan ta igen sig en stund.


     


Igår var vi och träffade vårt nya lilla barnbarn Saga för första gången och vilken liten ängel hon var........precis lika ljuvlig som sin storasyster Vilja. Här ser ni en väldigt stolt storasyster med lillan i famnen.


 


Vår vackra sommarflicka Vilja


Av Isabel - 13 juli 2010 20:46

.......Saga Eriksson som kom till världen idag den 13/7 kl. 8.56 Lilla Saga föddes 3.6 kg tung och 50 cm lång, har massor av hår och är jätte lik storasyster Vilja som bebis.


Av Isabel - 13 juli 2010 10:29

Jiipiii.....vårt andra barnbarn har äntligen kommit!! Vet inte så mycket mer än att allt har gått bra så jag återkommer med lite bilder senare.

Av Isabel - 10 juli 2010 18:37

Vilken värme!!........jag smällter bort. Sånt här väder är verkligen inte min grej, sen kvittar det hur mycket portugis jag är. Ge mig 20-21 grader med en lätt bris så är jag fult nöjd.


Fredagen och lördagen har varit vigt till utställningen i Tvååker. Jätte trevligt att träffa alla trevliga människor. Vi övernattade på Björkängs Vandrarhem som var ett mycket trevligt ställe som jag kan rekomendera. Ligger fint omringat av träd vilket gör det skuggigt och skönt för hundarna. Det här med vandrarhem är verkligen underskattat. Vi har använt oss av vandrarhem det flesta gångerna vi har behövt övernattning i samband med utställningar och än så länge bara blivit besvikna en av gångerna, sen så träffar men oftast väldigt trevliga människor.


Här kommer en sumering av resultatet.


Tvååker dag 1 - Domare: Karl-Erik Johansson 


Gizzmo: Bhkl 3 ck BIR-veteran

Hund med mycket kvalitet av utmärkt typ, synerligen välskuret vackert maskulint huvud, mörka ögon, bra uttryck och bett, vacker hals, ngt sänkt rygg, stubbsvans, utmärkt bröstkorg och vinklar, utmärkt steg, utmärkt päls i fällning, bra kondition, visar sig bra, utmärkt mentalitet.


Alice: Ukl. 1:1

Hund av mycket god typ med ett feminint huvud, välplacerade öron, kunde ha något tydligare stop markering, bra bett, saknar P1 på vä. överkäke, vacker hals, bra bröstkorg och vinklar, stubbsvans, rör sig ok men blir ngt. välvd över ländparti, bra päls, urfälld, mycket bra mentalitet.


Tvååker dag 2 - domare: Elina Haapaniemi


Gizzmo: Bhkl 2 ck BIR-veteran

9-årig mycket typisk veteran som visas i mycket bibehålen kondition, vackert hanhundshuvud, bra bett och tänder, bra hals, aningen mjuk rygg, bra ben och benstomme, välkroppad, bra bakställ, rör sig med bra steg, aningen lös framtill.


Alice: Ukl 1:2

Feminin tik av bra typ och proptioner, bra skalle med aningen långt nosparti, bra bett, behöver ngt. mörkare ögon, bra hals, lagom benstomme, behöver bättre front och frambensrörelser, lagom kropp, bra bakbensvinklar, rör sig väl från sidan ngt. trångt bak.


Dag 1 stannade  vi kvar till BIS-veteran finalen men det blev ingen placering för Gizzmo. Dag 2 bestämde vi oss för att strunta i BIS-veteran finalen. I och med att västgötarna gick som första rasen i ringen var vi ju färdiga tidigt med rasbedömningarna vilket gjorde att vi hade fått sitta och vänta i ca. 5 timmar på BIS-veteran finalen. Vi bestämde oss för att åka hem istället och väl hemma däckade jag och sov säker i 3 timmar på soffan under en fläkt på högsta speed.

Av Isabel - 7 juli 2010 13:55

......för denna gången. Tjejerna har bägge gått ut höglöpet och lugnet har återigen lägrat sig i hemmet..........skönt. Gizzmo har varit jätte duktig denna gången så jag har sluppit flytta hemifrån med tjejerna. Jag har förvisso varit tvungen att sova i vardagsrummet på nätterna tillsammans med honom för att han inte skulle börja gala och väcka grannarna men bättre det än att behöva flytta hemifrån. Så länge jag har befunnit mig i samma rum som Gizzmo har han varit lugn och nöjd, fast tjejerna har höglöpt..............snacka om mammegris.


Till helgen ska vi på 2-dagars utställning i Tvååker, har bokat övernattning på Björkängs Vandrarhem så det ska bli kul.


Sen väntar vi vårt andra barnbarn vilken dag som helst, ska bli jätte spännande att träffa lilla tjejen när hon väl behagar att titta fram.


Fick en bild på Gizzmos dotter Glenda för någon vecka sen men har inte kommit till skott med att sätta in den här så här kommer den nu. Visst är hon fin?


Av Isabel - 3 juli 2010 14:26

......är det semester! Hur skönt är inte det på en skala. Tjejerna höglöper här i huset och Gizzmo har varit jätte duktig och hållt sig rätt så lugn, detta innebär att jag än så länge har sluppit att flytta ut till stugan själv utan gubben och jag kan tillbringa semestern tillsamma. Förutom utställningen i Tvååker nästa helg ska jag inte göra ett jutta utan bara ha det skönt i 4 vekor.


Här är en liten sommar bild på mig och mitt vackra barnbarn Vilja som ska bli storasyster vilken dag som helst nu.


 

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards