Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under april 2011

Av Isabel - 20 april 2011 20:07

Ett nytt litet barnbarn är på väg och är beräknad att anlända hos oss i slutet av november. Denna gången är det sonen Adam och hans fru Therese som står för den lyckliga händelsen i familjen Lundstedts liv. Stort grattis älskade barn.........vi ser alla fram emot denna viktiga händelse. Tänk......till jul kommer jag att vara både mormor och farmor. Hur häftigt är det? 


Första bilderna på underverket ser ni här.

  


Av Isabel - 12 april 2011 15:14

Idag var det dags för ännu ett veterinärbesök, denna gången med Alice. Märkte igår att hon inte gärna ville följa med ut när vi skull gå ut sista kisserundan på kvällen, bakdelen verkade inte riktigt vilja följa med. Imorse var det ännu värre och hon kunde knappt ställa sig på bakbenen, när hon försökte resa sig stog hon på frambenen och fick släpa baken med sig en bit innan hon fick upp den. Gick ut med henne på gräsmatan utanför men hon hade så dålig styrsel att hon varken kunde kissa eller bajsa och under den stunden vi var ute rasad baken ihop 2 gånger och jag var tvungen att hjälpa henne upp.


Min första gissning var livmodersinflammation, det är rätt så exakt 2 månader sen hon löpte men hon hade ingen feber, inga flytningar och hon har inte druckit mer än vanligt. Sen började jag tänka allt annat möjligt som det kunde vara, höfter, rygg osv osv.......vet inte hur många olika scenarior som gick igenom mitt huvud.


Ringde vet. och fick komma ut med det samma. Han gick igenom hela henne, drog, klämde, tryckte, vrickade och vände hela Alice men hon visade ingen som helst reaktion på hans behandlig utan stod lugnt på bordet. Han tog blodprov men den visade ingenting utan alla värden var OK. Sen var det dags för att ultra magen och livmodern och livmodern var faktiskt något förstorad, inte mycket men dock förstorad. Eftersom nu livmodern inte var extremt stor så var det inte en självklar inflammation utan jag fick lämna henne kvar för han ville ha henne under uppsikt och utesluta lite andra möjligheter som t.ex nervskador och burelia.


För någon timme sen ringde jag ut och fick veta att hon kunde åka hem igen. De hade gått igenom henne en gång till och förutom den något förstorade livmoderna så var hon frisk som en nötkärna. Trologtvis är det så att hon har visat symtom så tidigt att blodprovet inte gav något utslag och livmodern inte hade hunnit bli extrem stor utan vi har kunnat uppmärksamma det på ett väldigt tidigt stadie........tur är väl det. Nu har jag fått hem min lilla tjej och hon är mycket piggare och även om hon fortfarande verkar lite stel så är hon stabil bak. Hon fick antibiotika + hormonspruta idag och ska fortsätt med antibiotikan i 10 dagar till + att hon ska tillbaka imorgon och få en andra hormonspruta. Nu får vi bara hålla tummarna för att detta fungerar så vi slipper ta bort livmodern på henne.


Gissa om jag är slut och har världens huvudvärk?

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards