Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 15 mars 2007

Hälsokontroll

Av Isabel - 15 mars 2007 15:43

Ja då är det dags att gå på hälsokontroll på jobbet, alla har vi fått ett frågeformulär som ska vara ifyllt när dagen kommer. Det är inte utan att det känns lite som om man skulle vilja försvinna, BMI:et är säkert skyhögt så man lär nog få höra ett och annat om hur värdelös man är som inte tar hand om kroppen bättre. Bläddrar igenom frågeformuläret och hittar en avdelning som heter ”livssituation och livsstil”, här finns frågor bl.a om motionsvanor och matvanor som t.ex”Hur många dagar i vecka är du fysiskt aktiv i sammanlagt minst 30 min (här ingår bl.a aktiviteter med hund)? ingen dag? 1 dag? 2-4 dagar? eller 5-7 dagar?” Här kryssar man stolt för 5-7 dagar men hinner inte mer än till nästa fråga förrän man trycks ner i skorna.”Hur många dagar i veckan ägnar du åt motionsaktiviteter som ökar puls och andning i minst 30 min?” här pendlar man mellan 1 dag och ingen dag. 1 dag för att man inte ska verka helt försoffad och ingen dag för att det egentligen är det rätta. Förvisso räcker det med att man går upp för en rejäl backe för att man ska flåsa så tungan hänger nere vid knäna och pulsen rusa iväg med tyvärr faller det på 30 min. gränsen.”Har du för avsikt att göra någon förändring i dina motionsvanor?” Chefen har förvisso inträtt ett fint gym på ovanvåningen men såvitt dygnets timmar inte blir fler eller jag får motionera under arbetstid lär det inte bli någon förändring på den punkten.”Är du nöjd med dina matvanor?”.......ABSOLUT!!! frågan är väl bara om matvanorna är speciellt hälsosamma”Har du för avsikt att göra någon förändring i dina matvanor?”………vadå? förstår inte vad ni menar……

 
 
jette

jette

15 mars 2007 21:32

Jasså du bloggar......trevligt! jag vill också blogga men tycker att tiden är knapp
Ha de
Jette

http://www.ladysandgentlemen.se

 
Lisbeth

Lisbeth

15 mars 2007 21:48

Hej Isabel

Hittade din blogg och blev sittande en stund...
Mycket fin, läsvärd, med känsla och glimt i ögat.

Kommer att frekvent titta in. Here we bloggs!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Isabel

Isabel

16 mars 2007 08:23

Du är så välkommen så

http://www.kennelviking.se

 
Josefine*

Josefine*

7 november 2007 23:02

Hejsan hejsan.
Hehe måste erkänna att jag känner igen de där med dåliga livsstils vanor och att man inte tar hand om sig själv för att man inte har tid:P

Jag provade herbalifes produkter faktiskt,insåg jag inte behöver mer tid för att använda dom:) helt underbara produkter och man får hjälp igenom hela proceduren.

Redan efter några dagar började jag tappa sötsuget eftersom vilket gör det lättare stå emot godsaker den perioden jag satsar på vikt nedgången :)

Har du försökt gå ned i vikt ngt tidigare?

tänkte att det är bara du hör av dej till mig så hjälper jag dig så gärna, vet själv hur det känns så, och vet även hur skönt det är när man känner man börjar få rät sida på det :)

Antingen kan du skriva en kommentar på nåt av mina inlägg eller så kan du skriva till min Mail, josefine.hagerman@hotmail.com
/ Josefine

http://www.joosefine.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards