Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under mars 2007

Av Isabel - 13 mars 2007 22:10

Fick ett telefonsamtal igår från en väldigt trevlig herre. Han hade varit inne på min hemsida och där igenom hamnat inne på min blogg där han hade läst att jag hade blivit mormor, han gratulerade mig och vi kom att tala om att ha barnbarn. När han pratade om sina så kallade han dom "livets efterrätt" och jag måste säga att ett mer passande namn på barnbarn kan man nog inte hitta.Min lilla efterrätt "Vilja Maria Ella Eriksson"

Av Isabel - 12 mars 2007 22:58

Japp på söndag går startskottet för årets utställningssäsong, då är det nämligen dags för den stora internationella utställningen i Malmö. Kan inte säga annat än att jag verkligen har sett fram emot detta, det är alltid lika roligt när säsongen börjar. Efter det långa vinter uppehållet så saknar man spänningen, atmosfären och att träffa andra västgötadiggare.I år har jag anmält Gizzmo och Birka, Bessan kan inte ställas eftersom hon blev opererad i sitt bakben för 1 1/2 månad sen och är fortfarande konvalescent. Gizzmo är i bra utställningskondition däremot kan man inte säga samma om Birka. I slutet av förra veckan började jag se små vita tussar som stack upp ur hennes päls....nej nej nej inte nu, kunde inte fällningen väntat 14 dagar till!?!?! Nåja inte mycket att gör mer än att borsta "lagom mycket" vilket innebär tillräckligt mycket för att få bort tussarna som sticker upp men inte så pass mycket att man borstar bort "byxorna".......SUCK

Av Isabel - 12 mars 2007 09:25

Inget ställe är så fyllt med intriger, skitsnack och avundsjuka som rasklubbar. Som ny ska man absolut inte förvänta sig någon hjälp eller goda råd från erfarna medlemmar och uppfödare, speciellt då om man själv har tänkt prova på uppfödning.......nä man ska tryckas ner, det ska göras så jävla jobbig för en det bara går och gud förbjude att det skulle gå bra för ens hundar och/eller uppfödning då börjas det att snackas skit och spridas rykten. Vad är det som gör att folk inte kan glädjas åt andras framgångar? Kan det vara så att man själv mår så jävla dåligt att man inte kan unna någon annan att må bättre, att ha ett liv som den är nöjd med och att ha framgång? Nä antagligen handlar det om ren och skär avundsjuka.Nåväl, ALLA rasklubbar är faktiskt inte så. Jag har faktiskt hört talas om rasklubbar som tillämpar mentorskap.......har ni hört på maken!!! MENTORSKAP!!.....måste vara underbart att ha hjälp och stöd från garvade medlemmar och uppfödare.

Av Isabel - 11 mars 2007 15:17

Idag har jag inte gjort ett dugg mer än slappat och tittat på TV. Har fått dom 10 första avsnitten av serien Heros som går på någon betalkanal som jag inte har och skulle egentligen bara se 1 avsnitt men blev fast och är nu på avsnitt 6......den är otroligt spännande.......tycker man om spänning så rekommenderar jag den varmt. Hur som helst får jag göra ett uppehåll och ta en lååååång promenad med Gizzmo och Birka. Först får jag ta en kortis med Bessa som pga. sin operation inte får gå några längre sträckor utan ska ta det lugnt......den stackaren ser så ledsen ut när jag går med dom andra och hon får bli kvar hemma.......usch känner mig som en skurk ner jag ser hennes ledsna ögon.

Av Isabel - 10 mars 2007 14:25

Jaha.....då får man kanske prova på det här med bloggning, alla andra gör ju det så varför skulle inte jag klara av det. Har förvisso aldrig skrivit dagbok i hela mitt 45-åriga liv men nån gång ska väl bli den första. Blir det inge bra så får man väl sluta antar jag, det ju inte så att man MÅSTE skriva varje dag (hoppas jag). Jag förstår inte heller vem som skulle vara intresserad av att läsa om mitt liv, det är ju inte så att det händer så värst mycket. Vakna....jobba.....hem.....ut med hundarna....glo på dumburken.....gå och lägga sig......och så börjar allt om igen.Nåja hur som helst så har jag faktiskt något fantastiskt att berätta.........JAG HAR BLIVIT MORMOR!!!! :). Det lilla flickebarnet föddes för exakt 1 vecka sen och har fått namnet "Vilja Maria Ella Eriksson". Hon väger 3,4 kg är 49 cm lång och har massor av svart hår på det lilla huvudet.........SUCK hon är bara såååå otroligt söt.Idag ska vi ha ungarna på middag, marinerad kotlett, ris och hemma laggade pommes......smarigt kan ni tro. Ja och så får man ju chansen att gosa med barnbarnet, mysigt mysig....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards