Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 21 maj 2007

Fam. Lundstedts "first lady" fyller 10 år idag!!

Av Isabel - 21 maj 2007 16:20

För 4 år sen stal denna dam hela familjen Lundstedts hjärtan på mindre än 24 timmar när hon kom hem till oss för en date med Gizzmo, därmed klev hon in i våra liv som om det var det mest självklara i världen. Hela veckan hon var hos oss gick jag och hade en fruktansvärd ångest inför den stund då hon skulle hämtas hem. Jag visste att den här kullen skulle vara hennes sista och att hon antagligen skulle placeras ut efter att valparna var utflugna men efter våra schäfrar hade jag och gubben kommit överens om att vi aldrig mer skulle ha 2 hundar samtidig..............och definitivt inte en tik.


Dagen för hemgången närmade sig och det räckte med att jag tittade i hennes varma ögon för att känna ångesten välla upp. Jag var bara tvungen att höra med resten av fam. vad dom tyckte och jag började givetvis med ungarna hehehe ;) Dom blev förstås eld och lågor och tyckte att det var klart att Bessa hörde hemma hos oss. Sen var det dags att övertala gubben..........jag och ungarna gick ihop i enad front och lyckades övertala honom rätt så snabbt att det var hemma hos oss som Bessa skulle bo...........det var inte speciellt svår att övertala honom kan jag säga, även han hade ju förlorat sitt hjärta till lilla Bessa. Idag skulle ingen av oss kunna tänka oss ett liv utan vår goa Bessa, hon är en själklar familjemedlem som vi alla älskar att älska.


Stort grattis min drottning, vi älskar dig.



 
 
Ingen bild

maarit

21 maj 2007 18:17

Tårarna flödar så jag knappt ser att skriva.
Som en saga.
Jag känner igen mig. Hade en granne som hade en västgötaspets, 2 år, Kärradalens Melker,- kan bara säga att det var kärlek vid första ögonkastet. Jag som aldrig haft hund och aldrig skulle ha någon blev så till mig när grannen berättade att jag kunde få ta över honom för de var tvugna att flytta och kunde inte ta med Melker. Han blev min. Det har jag aldrig ångrat. Han är i regnbågens land nu. Tänker ofta på honom.
Ha det gott och grattisar till Bessa.
Maarit och poffsarna.

 
Ingen bild

Till lilla Bessa...

21 maj 2007 21:51

Grattis min lilla Scrat (Ice Age) på 10-års dagen. Ha ha. Goare tant än dig finns inte. Puss o Kram från moster och Maddy...

 
Olsen

Olsen

21 maj 2007 21:52

Grattis Bessa! :D

(Tätt mellan födelsedagarna nu ;))

http://rex.bloggagratis.se

 
Isabel

Isabel

22 maj 2007 08:27

Bessa bugar och tackar för alla gratulationerna på hennes stora dag.

Maarit, det är en speciell sorts band man får med en hund som stjäler vårt hjärta som vuxen som Bessa gjorde med oss och Melker med dig. Valpar har man ju aldrig svårt att falla för men för att man ska falla så pladask för en vuxen hund så som vi och du gjorde då måste den vara väldigt speciell.

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Nina

Nina

22 maj 2007 16:00

Vilken underbar "historia".
Visst är det otroligt hur vi hittar våra vänner ibland? Eller hur DE hittar oss.

Grattis Bessa från oss också!

Kramen

http://niniz.bloggagratis.se

 
manuella

manuella

22 maj 2007 16:48

GRATTIS MIN UNDERBARA LILLA TANT!!
Du är min favvis Bessa....finns ingen som du!
Puss o kram
Fam. Eriksson

http://manuellaeriksson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards