Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 18 juni 2007

Sååå skönt.......

Av Isabel - 18 juni 2007 16:39

Tänk att man aldrig är nöjd, är det kallt så längtar man efter värmen och är det varmt så längtar man efter kylan. Själv är jag en sån där lagom människa, lagom är alltid bäst. Kan inte precis säga att jag (och hundarna) har uppskattat värmeböljan som har varit precis. Nu ligger tempen här i Malmö på runt 20C och det är bara såååå skönt, man kan vara ute utan att svetas och utan att frysa........precis lagom enligt min mening. Här kommer i alla fall lite foto från en av våra promenade nu i lagom värme.














Fick den här visan av en vän via mail och tycke den var så träffande, den ska sjungas till "Den blomster tid nu kommer"........så varsågod, sjung för glatta livet.


Den baddräktstid nu kommer,

när magen är för stor.

Då valkar bara sväller,

och celluliter gror.

Generande  behåring,

lyfts fram i solens ljus.

Nej stranden verkar boring,

vi stannar inomhus.


De krav som sommar´n ställer,

förstör vår ledighet.

Vi sitter där å gnäller,

fy fan vad jag e fet.

Fast vem vill motionera,

när man kan sitta still.

Nej låt oss revoltera,

vi tar en kaka till!

 
 
Millis

Millis

18 juni 2007 17:10

Vilka underbara bilder! Dina hundar är riktiga sötnosar!

http://millis.bloggagratis.se

 
Isabel

Isabel

18 juni 2007 22:45

Man bugar och tackar, alltid kul att höra.

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna i Höganäs

18 juni 2007 23:09

Hahahah, "visan" är såå bäst!! Jättefina bilder, som alltid!

Hoppas allt är bra med er.

 
Annie

Annie

19 juni 2007 00:08

Härliga bilder på vovvarna. Hoppas värmen kommer åter för jag går på semester på midsommardagen. Tycker att det kan vara en smula varmare.

http://blogg.passagen.se/annies_hundsida

 
Ingen bild

Isabel

19 juni 2007 10:53

Okey då Annie, men bara för din skull :-)

 
Ingen bild

Isabel

19 juni 2007 10:56

Ja den stämmer ju knappast på dig Anna men vänta du bara, du kommer dit du också.....fast det är ju ett tag till.

 
Gunnel och Qia

Gunnel och Qia

21 juni 2007 11:13

Visan passar in till 110% på mig! och också dina kommentarer om temperaturen. Fick jag välja en månad som det skulle vara hela året skulle jag välja september. En helt perfekt månad tycker jag (inte bara för att jag fyller år då ;-) )
Jag gissar att det är Gizmo som är snyggingen på bilderna?! Min Qia och han är verkligen lika i typ och färg. Kommer eventuellt till Sofieroutställningen i september, och vad jag förstår kommer Gizmo att visas då?
Ha en trevlig midsommar! Vi behöver nog inte gnälla över värmen då, väderleksrapporten pratar om ösregn!!
Hälsningar Gunnel

http://www.allatiderskennel.se

 
Ingen bild

Isabel

21 juni 2007 11:42

Jo det är fjantiga Gizzmo som ligger med magen i vädret och kråmar sig, som ligger och slickar sig om munnen, som står och spanar över havet och som sitter i bakgrunden och vaktar sina tjejer på sista bilden.

Jo men visst kommer vi til Sofiero så då ses vi där.

Ha en skön midsommar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards