Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 17 juli 2007

Ja tänk vad katter kan.....

Av Isabel - 17 juli 2007 07:46

I höstas flyttade vi ifrån en marklägenhet till 2:a vån. Vår katt Smulis har alltid varit innekatt och har bara fått vara ute på altanen när vi har varit med och då i lina. När vi sen flyttade en våning upp så satte vi nät halvvägs upp från balkongräcket så att hon skulle kunna vara ute på balkongen och få lite utekänsla. Allt har fungerat utmärkt tills för någon vecka sen, då vaknade jag på morgonen och gick ut för att hälla upp mat till Smulis men ingen Smulis kom........okey tänkte jag, hon är väl inte hungrig. Tog hundarna och gick morgonrundan och när jag kom tillbaka fixade jag frukosten och då om inte innan brukar Smulis komma för att få sin skiva skinka men ingen Smulis nu heller. En liten tanke började nu gnaga i bakhuvudet.......inte kunde hon väl har klättrat över nätet? det är ju ändå en bra bit upp och inte specielt stabilt att balansera på.


Jag gick omkring i hela lägenheten och skakade med matburken och när jag närmade mig balkongen hörde jag ett avlägset mjau ute så jag gick ut på balkongen och skakade på burken igen och återigen kom det ett nytt mjau utifrån. På med skorna och ut genom porten för att mycket riktigt mötas av en Smulis som satt på vårt gamla balkongräcke (balkongen under oss) och väntade på att bli insläppt. När hon såg mig hoppade hon glatt ner och följde med in genom porten, upp för trappan och in lägenheten sen sov hon som en stock resten av dagen. Jag hörde med Niclas och han hade för sig att det sista han hade gjort kvällen innan var att gå ut med sopor och hon är verkligen som en oljad blixt ut genom dörren om man inte passar sig och det är lätt att missa henne och bara stänga dörren så vi antog att det var så hon hade kommit ut och i så fall hade hon varit ute hela natten.


Idag fick jag då reda på hur hon verkligen hade kommit ut. I morse kom hon som vanligt och fick sin mat, när jag kom tillbaka från morgonrundan med hundarna och fixade min frukost kom hon och åt sin skiva skinka. När jag sen satt i köket och åt min frukost blev det plötsligt ett jädrans hallå på Birka som fullständigt gick i taket och skällde som en tok samtidigt som jag hörde den lilla bjällran som vi har satt fast på nätet plinga så här var ju en som for ut på balkongen snabbare än blixten men för sen, jag hann precis få en glimt av en nöjd Smulis som pinnade iväg över gården..........kattskrället hade hoppat från 2:a våningen, helt oskadd som tur är!! och då får hon först klättra över ett nät!!!


Jaha nu står vi här med en katt som inte låter sig stoppas av hönsnät, givetvis förstod jag att det var så hon kom ut förra gången också. Hon har ett litet vit bord nära räcket där hon brukat sitta och titta ut, den åker givetvis bort nu och hon kommer att få sitta på det vanliga bordet som står vid väggen istället..........frågan är om det kommer att räcka eller hon kommer att försöka att hoppa från det bordet också.


Här ser ni vår balkong på 2:a våningen



Rymmarkatten smider nya planer


 
 
Nilla

Nilla

17 juli 2007 11:11

Ett enkelt sätt att kolla att hunden INTE är kuperad är att kolla om den är klippt på svansen, en kuperad svans får inge fana! (Hårtofsen på stubben)

Jag tycker att den nya regeln är jäkligt dum, det innebär ju att uppfödare måste åka med nyfödda valpar (inom en vecka tror jag att det är) för att få ett intyg!!

Fanns det inte med nån reprsesentant från SKV på Kennelfullmäktige mötet när detta dryftades??

Kram Nilla

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syrran

17 juli 2007 13:51

Hahaha vad var det jag sa men ingen tror på mig. Den katten är smart. Det jag säger tror ni aldrig på. Jag sa ju att förr eller senare kommer hon att klättra över det nätet. Men ni sa aaaahhh näää. Hehehe.

Från en som äntligen fick rätt....

 
Ingen bild

Isabel

17 juli 2007 14:59

Ja ja okey då.......du hade väl rätt då

 
Ingen bild

Nilla

17 juli 2007 18:14

Okej, det var mer än jag visste *L*

Kram Nilla

 
Olsen

Olsen

18 juli 2007 09:14

Danke!

Det är just sådant sidan är till för, så det är absolut intressant!! (Och så gäller det bara att få sidan känd och synlig, jobbar som sagt med det i.o.m halvsidan i tidningen.)

http://rex.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards