Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under juli 2007

Av Isabel - 12 juli 2007 17:09

Nu har man hämtat dom nya glasögonen så här kommer lite bilder på dom som lovat, det var verkligen ett supererbjudande (se dagens tidigare inlägg)



Plastbågarna




Metalbågarna




Solglasögonen




Av Isabel - 12 juli 2007 07:55

Här sitter man på jobbet och tittar ut på en riktig grå dag, det är rena höstvädret......tur att man tog sen semester (v.32).


Igår hade vi kärt besök från Häganäs, nämligen vår goa vänner Gunnel och Speedy som har Kennel Rätt & Slätt. Dom hade med sig corgin Vilja och Gizzmos 10-åriga farmor Kimba. Det är helt otroligt vad Gizzmo är lik sin farmor, samma huvud och uttryck, samma stabila psyke, samma envishet och tjurighet, samma "jag gör väl som jag vill och trivs du inte med det så är det ju synd om dig" attityd men samtidigt är dom så förbaskat goa bägge två.........den gamla damen har verkligen satt sin prägel.


Efter jobbet ska jag åka och hämta mina nya glasögon, ska bli spännande. Min gamla är så repiga så jag tyckte det var dags att investera i ett par nya, ja nu blev det ju inte 1 par utan 3. Direkt Optik har just nu ett jättebra erbjudande där man får 3 st. för priset av 1 varav en av dom är solglasögon med styrka så då tyckte jag att bättre kunde det inte bli och passade på att byta. Återkommer med bilder på dom nya bågarna.

Av Isabel - 6 juli 2007 11:09

Äntligen fredag och det är bara så skönt. Gizzmo verkar helt återställd igen och är återigen sitt glada jag som terrar Birka så fort han får en chans. 

Natten har varit regnfri men nu på morgonen var det dags igen fast inte när så jävligt som igår. Skyfallen igår var något i hästväg, 71 mm kom det under dagen!!......tror inte jag har varit med om något liknande. Hundarna fick nöja sig med små kisserundor hela dagen, vilket dom inte hade något emot för dom hatar regn, och det var inte förrän vid 10-tiden när det slutade att regna som dom fick en långrunda. Dom stora motorvägarna som går via Malmö fick stängas av med enorma köer som följd. Tidningarna är fulla av bilder på bilar som sitter fast i stora vattenmängder och översvämmade hus, det är vid såna här tillfällen man är glad att man inte är husägare.


Dagens bild får återigen bli på min lilla spjuver Vilja.


Av Isabel - 5 juli 2007 11:14

Har hittat en jättehäftig sida där man kan göra allt möjligt roligt med sina bilder så jag var bara tvungen att test med en nytagen bild på barnbarnet Vilja. Visst blev lilla sessan fin?



Gizzmo verkar må bättre idag, skönt är det. Ibland får dom så mycket konstig.......nåja huvudsaken är att han verkar bättre.


Å regnet det bara öser ner, helt otroligt. Tror det har regnat varje natt dom senaste 14 dagarna........stackar alla som har semester. En annan börjar ju inte sin förrän i vecka 32, förhoppningsvist så har det regnat färdigt tills dess.

Av Isabel - 3 juli 2007 22:05

Nu var det bra längesen jag skrev här så man får väl ta sig i kragen, faktum är att jag bara inte har haft lust att skriv något.........ibland är det ju bara så.


Just nu är jag lite orolig för Gizzmo, han har varit konstig sen i söndags. När man tar honom på bakdelen eller magen så kvider han till, det krävs rätt mycket för att den hunden ska kvida. Det är svårt att sätta fingret på vad det egentligen är (förutom då att han kvider) för han har god aptit och äter bra, dricker som han ska, är bra i magen och kissar som han ska. Är man ute med honom verkar han rätt OK, det ända är att han inte manglar Birka som han brukar utan tar det lite lugnare. Han hoppar upp i bilen utan problem och då kvider han inte men när han är hemma så verkar det som han inte gärna vill lägga sig utan sitter eller står, när han väl lägger sig så gör han det försiktigt och när han står verkar han stå något stelt med bakkäran. När jag känner på hans mage verkar den lite hård i jämförelse med Bessas och Birkas. Nåja vi får avvakta någon dag till och blir det inte bättre så får vi väll åka ut till vet.


Blir lika imponerad varje gång över vad våra 4-benta vänner kan lära sig. Här är några goa exempel på dansande hundar, glöm inte att sätta på ljudet så ni hör musiken.


http://www.youtube.com/watch?v=Rkn_D206H7s


http://www.youtube.com/watch?v=_dAH1vDzDp4

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards