Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under augusti 2007

Av Isabel - 5 augusti 2007 18:50

Har precis pratat med Eva-Maj på Stenrikas Kennel där vi hade exteriörbeskrivningen igår och passade då på att frågade om hon visste hur många vi hade varit där igår...........41 vuxna och 38 hundar!! och alla hundarna, hanar som tikar, sprang tillsammans lösa i trädgården!!........visst är det otroligt?


----------------------------------------------------------------------

Prova-på-dag i fårvallning

Söndagen den 2/9 är det bokat en heldag hos Peter och Jeanette Bengtsson på Western Ranch i Askeröd som ligger ca 1,7 mil från Hörby.


Vi börjar kl. 9.00 med genomgång om vallningens grunder mm. för att sen gå ut och prova själv med vägledning av Peter. Ungefär mitt på dagen kommer vi att få lunch och passar då givetvis på att snacka om förmiddagens upplevelser. Efter lunch fortsätter vi med vallningen och någon gång under eftermiddagen får kaffe med tillbehör.


Låter det intressant så är ni välkomna att anmäla er. Info om pris mm. hittar ni på min hemsida www.kennelviking.se . Sista anmälningsdagen är 20/8

Av Isabel - 5 augusti 2007 10:45


Igår var jag på exteriörbeskrivning med Birka hos Stenrikas Kennel, beskrivare var Inga-Britt Johansson (Repetas Kennel). Vädergudarna var med oss och vi hade strålande solsken från en klarblå himmel hela dagen. Eva-Maj och Vivi bor helt idylliskt och hade lagt ner otroligt mycket arbete för att göra det trevligt för oss och dom hade verkligen lyckats.

 

Kom dit runt 11-tiden och mötes av ett 20-tal skällande västgötar som sprang runt i trädgården, stackars Birka höll på att få hicka när hon förstod att vi skulle in i högen av hundar, givetvis skulle ju alla lukta igenom henne på samma gång, men efter en stund så släppte det. Kaffe och kakor stod framdukat medan beskrivningen pågick och överallt satt folk och snacka medan hundarna sprang och lekte. Det var verkligen roligt att se så många västgötar på en och samma plats i annat sammanhang än utställning, här fick dom springa lösa och busade precis som dom ville. När beskrivningen var avklarad var det dags för smörgåstårtorna…….och vilka smörgåstårtor sen! otroligt saftiga och goda. Efter maten bjöds det på kaffe och cheesecake till efterrätt……..mums super gott. Efter en hel dag med god mat och trevligt hundsnack bröt jag och Birka upp vid 7-tiden och begav oss hemåt, när vi kom hem stöp Birka som en klubbad oxe i sin korg och så såg jag inte mer av henne den kvällen. Kommer så småningom att sätta in Birkas bedömning på hemsidan, måste bara scanna in den först.

 

Vill passa på att tacka Eva-Maj och Vivi för en otrolig trevlig och fin dag, det gjorde ni verkligen bra tjejer…….återkommer gärna fler gånger.


----------------------------------------------------------------------

Prova-på-dag i fårvallning

Söndagen den 2/9 är det bokat en heldag hos Peter och Jeanette Bengtsson på Western Ranch i Askeröd som ligger ca 1,7 mil från Hörby.


Vi börjar kl. 9.00 med genomgång om vallningens grunder mm. för att sen gå ut och prova själv med vägledning av Peter. Ungefär mitt på dagen kommer vi att få lunch och passar då givetvis på att snacka om förmiddagens upplevelser. Efter lunch fortsätter vi med vallningen och någon gång under eftermiddagen får kaffe med tillbehör.


Låter det intressant så är ni välkomna att anmäla er. Info om pris mm. hittar ni på min hemsida www.kennelviking.se . Sista anmälningsdagen är 20/8

Av Isabel - 3 augusti 2007 07:57

Count down!!! 4 timmar kvar........till vad? MIN SEMESTER!!! Ska bli så förbaskat skönt kan ni tro. Har hört att det fina vädret är på väg nu men det kanske är ett önsketänkande från min sida. Nåja, huvudsaken är att jag är ledig.......ska njuta av varenda sekund.


Imorgon ska jag med Birka på ex-beskrivning, ska bli väldigt trevligt att träffa lite västgötafolk tycker jag. Som tur och var börjar det inte förrän runt 11-tiden så man behöver inte gå upp i ottan.


Lite goa bilder.....


En glad liten Vilja. Kan man annat än att smälta av detta leende?



Vilja och morfar Niclas gosar med Öresundsbron i bakgrunden



----------------------------------------------------------------------

Prova-på-dag i fårvallning

Söndagen den 2/9 är det bokat en heldag hos Peter och Jeanette Bengtsson på Western Ranch i Askeröd som ligger ca 1,7 mil från Hörby.


Vi börjar kl. 9.00 med genomgång om vallningens grunder mm. för att sen gå ut och prova själv med vägledning av Peter. Ungefär mitt på dagen kommer vi att få lunch och passar då givetvis på att snacka om förmiddagens upplevelser. Efter lunch fortsätter vi med vallningen och någon gång under eftermiddagen får kaffe med tillbehör.


Låter det intressant så är ni välkomna att anmäla er. Info om pris mm. hittar ni på min hemsida www.kennelviking.se . Sista anmälningsdagen är 20/8

Av Isabel - 1 augusti 2007 22:45


Idag fick jag ett samtal från SKV:s ordförande angående bland annat mitt inlägg i SKV:s gästbok. Fick reda på att en inbjudan till aktiviteter som inte är anordnade av SKV (som den jag skrev i gästboken) räknades som en annons och gästboken var inte till för sånt, sen att det finns ett flertal liknande inlägg i gästboken sen innan verkade inte vara väsentligt. Fick också reda på att gästboken endast är till för att skriva trevliga saker och inte en plats för debatt och ifrågasättande………….så nu kan ni också reglerna för SKV:s gästbok.


Att jag anordnade aktiviteter var ju väldigt bra tyckte ordförande men det finns tydligen regler för hur sånt ska gå till väga. Grejen är ju den att jag inte har gjort detta för SKV:s räkning så jag behöver ju inte följa dom reglerna. Anledningen till att jag inte har gjort detta via SKV är att här ordnas så få aktiviteter för våra västgötar här i syd så jag tycker att alla ska kunna få vara med, både medlemmar och icke medlemmar, om det hade gått via SKV så hade bara medlemmar kunnat delta. Att jag sen påpekade att detta kanske var ett utmärkt sätt att fånga upp icke medlemmar och kanske få dom att vilja gå med i SKV var tydligen inte heller av intresse............så var det med det.


Vill passa på att göra lite reklam för den svenska västgötalistan som Ewa Sundin startade 2002 och där alla som har intresse i vår fina ras kan vara med. Det är meningen att man där ska kunna diskutera olika frågor och funderingar runt vår ras och allt annat som har med hunderiet att göra men framför allt..............inga inlägg tas bort utan alla får komma till tals och där är det tillåtet att debattera och ifrågasätta. Listan har tyvärr inte använts speciellt mycket under åren den har funnits men det kan vi ju alla ändra på, det finns tydligen gott om ämnen att diskutera........det har vi ju sätt i SKV:s gästbok. Varför inte ha dessa diskussioner på listan istället?


Allt man behöver göra för att vara med är att skicka ett mail till vastgotaspetssverige-subscribe@yahoogroups.com där man säger att man vill bli medlem. Ni hittar listan på adressen http://pets.groups.yahoo.com/group/vastgotaspetssverige/


Som avslutning på dagens inlägg vill jag berätta att Birka återigen är fit for fight, med andra ord lika störig som vanlig..........skönt.


----------------------------------------------------------------------

Fårvallning

Söndagen den 2/9 är det bokat en heldag hos Peter och Jeanette Bengtsson på Western Ranch i Askeröd som ligger ca 1,7 mil från Hörby.


Vi börjar kl. 9.00 med genomgång om vallningens grunder mm. för att sen gå ut och prova själv med vägledning av Peter. Ungefär mitt på dagen kommer vi att få lunch och passar då givetvis på att snacka om förmiddagens upplevelser. Efter lunch fortsätter vi med vallningen och någon gång under eftermiddagen får kaffe med tillbehör.


Låter det intressant så är ni välkomna att anmäla er. Info om pris mm. hittar ni på min hemsida www.kennelviking.se . Sista anmälningsdagen är 20/8

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards