Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under september 2007

Av Isabel - 3 september 2007 21:31

I går var det då dags för prova-på-dagen i fårvallning och vi samlades kl. 9.00 på Western Ranch i Askeröd. Vi blev ett lagom gäng på 9 hundar (8 västgötar och 1 schapendoes) med resp. mattar och hussar.  På vägen dit stod regnet som spön i backen men det slutade ungefär samtidigt som vi kom dit och sen små duggade det lite då och då bara, en och annan solglimt tittade också fram. I stor sätt alla hundarna tyckte det var jätte roligt och jag blev faktisk förvånad att alla visade vallanlag. Birka var som ett dynamitpaket och jag hade inte en chans att hänga med. Vissa av dom andra hundarna fick test på den stora flocken (ca 40 djur) och när jag frågade vår instruktör Peter om Birka också fick test så bara garvade han. Du har inte en chans att hinna med henne (pekandes på Birka) sa han, hon skulle ha föst fåren till andra sidan fältet innan du ens hade tagit ditt första steg så det blir nog inget med det……….jaha där fick jag så jag teg. Här hittar ni en videosnutt på när Birka valla, som ni ser har även instruktören lite svårt att hänga med i svängarna på vissa ställen när vesslan Birka slinker förbi.


Vid 12-tiden gick vi in och åt en jätte god middag som frun i huset (Jeanette) hade fixat till oss och snackade och sen var det åter dags att valla. Framåt 2-tiden började folk trappa av men vi som stannade lite längre fick i oss lite kaffe med en god kaka till innan hemfärden. Dagen blev mycket lyckad och alla verkade ha haft jätte roligt. Flera efterlyste redan en ”nästa gång” så vi får se om vi kanske kan fixa till en så småningom.


Vill passa på att tacka våra värdar Peter och Jeanette på Western Ranch för en otroligt trevlig dag och vi återkommer gärna fler gånger (om vi får). Nästa gång kanske ni kan ha öronproppar för att skona era öron och vi lovar att vi inte ska ge våra hundar Läkerol............"Läkerol makes people talk" ;-)

 

Har laddat upp lite bilder från vallningen som ni hittar här. Ni hittar även bilder + filmsnuttar inne på VAS-sidans galleri

Av Isabel - 1 september 2007 12:15

I går kväll var jag inne på SKV:s nya tjusiga hemsida och såg då att det hade tillkommit en knapp till en gästbok på menyn, när jag tryckte på den kom jag till ett SKV forum. Så kul tänkte jag, hoppas att den kommer att fungera och att alla dessa diskussioner som har varit den senaste tiden och framtida en kan föras här. Eftersom det krävs medlemskap i forumet för att kunna skriva/läsa i den så anmälde jag mig givetvis genast och fick en profil där. Imorse gick jag in för att kolla om det hade skrivits något där och om det hade kommit några nya medlemmar men till min förvåning går det inte att komma in där längre, knappen finns kvar och den är klickbar men man kommer inte in i forumet. Så märkligt……….måste vara nåt fel på knappen. Hur som helst hittar ni forumet här


Har fått PM:et för Sofierosutställningen och det är 38 västgötar anmälda dit, Gizzmo går som hund nr 53 i ringen så vi får lite sovmorgon.


Kolla in den här coola katten, tänk vad djur får stå ut med.....


Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards