Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 4 november 2007

Rena vilda västern

Av Isabel - 4 november 2007 13:35

Det har blivit rena vilda västern där vi bor!! Vi flyttade till Almgården 1985 och på den tiden var här lugnt och skön men med åren så har klimatet här så som på många andra ställen blivit tuffare och tuffar och sista halvåret har det faktiskt eskalerat. För några veckor sen t.ex vaknade jag mitt i natten av en smäll så hög att jag trodde att ruturna skulle blåsa in, har hört i efterhand att någon hade placerat en bomb ute i parken. Föra veckan var det dags igen.......då vaknade jag vid halv 4 på natten av en lika hög smäll, somnade om bara för att vakna 1 timme senare av ännu en smäll. Någon hade lag en bomb i kiosken på området, antagligen blev de inte nöjd för som sagt 1 timme senare smällde dom en till. När jag körde förbi där på väg till jobbet dagen efter såg jag att där hade blivit ett håll i fronten, allt var avspärrat och det var fullt med poliser som samlade bevis. I går kväll var det dags igen.......helt plötsligt när vi satt i soffan i lugn och ro så lät det som om ungarna var ute och smällde med smällare men ack vad fel vi hade för imorse stod det i tidningen att det hade varit skottlossning nere vid vändzonen (se länken nedan)..........måste säga att detta börjar faktiskt kännas obehagligt.......kanske dags att börja fundera på att flytta ifrån området.


ttp://www.kvp.se/nyheter/1.911183/skottlossning-i-malmo


Birka är nu mitt i sitt höglöp och ser hon en hund på 100 m avstånd så får jag fullkomligen asa henne därifrån. Förhoppningsvis är hon klar så vi kan ta hem Gizzmo i slutet av nästa vecka..........saknar honom enormt.


I torsdags var jag och fick recept på Clomicalm till flickorna, Clomicalm är lyckopiller (för hundar) som faktiskt har hjälpt många hundar vid skotträdsla. Bessa är ju skotträdd och tyvärr har det haft en negativ påverkan på Birka som efter ett tag också började reagera på smällare. Medlet tar ca 5-6 veckor innan den uppnår full verkan och eftersom vi bor på ett område där det börjar smällas redan i mitten av dec. och håller på till mitten av jan. så börjar vi behandlingen redan 1 nov. och håller på till just mitten av jan. Det finns dock en negativ biverkning och det är att den på vissa hundar, inte alla, kan påverka aptiten. Birka är givetvis en av dessa hundar och det räcker med att hon har tagit medicinen några dagar så är hennes aptit som bortblåst, man får nästan be om ursäkt för att man sätter ner maten till henne och hon tittar på det som om det var det äckligaste hon någonsin har sett.


Har även inhandlat en D.A.P refill som är en doftbehållare som setts i en el kontakt som gör att västkan i behållaren avdunstar. D.A.P är en syntetisk motsvarighet till hundens lugnande feromoner och som har en lugnande inverkan vid t.ex skotträdsla, fungerar för vissa och för vissa inte........även den tar några veckor innan full verkan så jag har tänkt att jag ska sätter den i kontakten i  mitten av nov. Tänk så skön om man hade bott på landet så man hade sluppit detta smällande, hade det bara varit nyårsafton hade man kunnat droga hunden den dagen men så sagt……..man kan inte hålla hunden neddrogad från mitten av dec. till mitten av jan………SMÄLLARE ÄR ETT JÄVLA OFOG!!!

 
 
Olsen

Olsen

4 november 2007 16:23

Jag saknar inte att bo i Malmö. Jag bodde på Möllevången några år och där hörde man skottlossning och slagsmål så ofta att man till slut inte ens reagerade längre. :-s

http://rex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annie

4 november 2007 21:51

Låter inget vidare, glad att jag bor i en mindre håla *skratt* fast stor gatan var avstängd här i somras med värdens pådrag då dom hittat en "bomb" så jag ska inte säga att det hjälper alltid.
Stina mår som en prinssesa hon är hungrig jämnt ett gott tecken tycker jag. Inte lagt på sig specielt men lite rund tycke jag allt att hon blivit.
Kram Annie med vovvar

 
Vera

Vera

5 november 2007 09:10

Du är välkommen ut på landet Isabel!
Här är det lugnt och skönt för det mesta!

Vera

http://web.telia.com/~u49110270

 
antigone

antigone

5 november 2007 09:53

Hm....tappar man aptiten av de där pillerna OCH är lyckopiller....tror du de fungerar på människor? *pekar menande på mig själv*skrattar*

Ni kan ju alltid flytta till oss på Väster.....;-)

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ulla

5 november 2007 10:46

Jag tänkte verkligen på er då jag läste om det i tidningen! Men eftersom jag inte hörde ngt från er tänkte jag att allt var ju bra - med er alltså-men stackars hundarna!!Tyvärr händer ju sånt överallt.....puss kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards