Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 5 januari 2008

Vi gratulerar.....

Av Isabel - 5 januari 2008 13:32

………vi gratulerar, vi gratulerar lilla Manuella och Ozzie idag, med blommor och blad vi firar deras dag…..vi gratulerar lilla Manuella och Ozzie idaaaaaaa…….hipp hipp hurraaaaaaaa……..

 

Ja idag fyller alltså vår dotter 26 och deras västgöte Ozzie 4 år, tänk att man har en så ”gammal” dotter. Vad innebär det?.........jo att jag själv blir äldre! Att komma upp lite i åren har faktiskt sina fördelat, det får t.ex en att inse att man inte ska slösa bort ens dyrbara tid på en massa måsten, man går inte klädd i kläder som inte är speciellt sköna enbart för att de är på mode utan man går klädd i sånt som är skönt, hängvänligt och som man trivs i.

 

Ett plagg som jag absolut hatar och då menar jag verkligen HATAR är bh:n, personen som kom på detta påfund borde brännas på bål!! När jag är tvungen ha bh så känner jag mig fången, jag känner VARJE millimeter av den HELA TIDEN. Jag hatar den så mycket att jag inte hinner ta ett steg innanför ytterdörren förrän den åker av och ibland händer det att jag t.o.m tar av den i bilen, som t.ex när jag sätter sig i bilen och ska åka hem från en utställning…….bildörren hinner knappt stängas förrän den rycker………befrielsen är total……såååååå skönt.


Födelsedagsbarn nr 1, vår älskade dotter Manuella tillsammans med vårt älskade barnbarn Vilja.



Födelsedagsbarn nr 2, Ozzie the västgöte.


 
 
Ingen bild

ulla

5 januari 2008 16:16

Ja du, jag tänkte samma sak som du - Manuella redan 26 år "ung" - inte konstigt att man själv blir LITET äldre - håhå...Manuella känns för mig fortfarande som 20-21 år...hinner inte med.
Skrattar åt ditt problem med bh:n! Så har du ju alltid varit - även då du var 17 år. Du är lika söt och vacker utan...puss kramis

 
Ingen bild

Tess

6 januari 2008 19:14

Jisses vad tiden går. När jag träffade Manuella första gången var hon bara 19. Ja man åldras och blir klokare på hur man vill ha det i livet och följer inte omvärldens krav...det är jäkligt skönt. Tänk att du hatar bh och jag tycker det är underbart att känna att de sitter fast så man kan röra sig. Tycker du gör helt rätt i att skippa den..Jag hatar faktiskt strumbyxor..ur äckligt. Jag älskar tights..känns som mysbyxor...Kram från vinterland i norr

 
antigone

antigone

8 januari 2008 23:14

Jag fattar knappt heller. Jag som en gång i tiden var så svartsjuk på Manuella för då var ju inte jag längre yngst, enda flickan och sötast....då...var jag bara 11,5 år....
MAnuella är en underbar människa Bella och en alldels fantastisk mamma- som du! Annars hade hon inte blivit den hon är idag!
Grattis till er alla!
Puss!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Rex

Rex

10 januari 2008 13:54

Grattiz Ozzie! ;)

http://rex.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards