Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Godmorgon

Av Isabel - 22 januari 2008 08:20

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Fattar inte alla dessa duktiga bloggare som kan skriva både två och tre gånger om dagen.......var får dom allt ifrån? Ta min svägerska Lina t.ex., tankarna fullkomligt sprutar ur hennes huvud och in i hennes blogg........ja vissa har väl skriftens gåva antar jag, fast jag kommer ihåg att under hela grundskolan (för mycket länge länge sen med andra ord) så var jag överjävlig på att skriva berättelser.......mina lärare sa mer än en gång att jag hade passat som författare........hm, måste ha tappat det någonstans på vägen.


Brukar ni också få nyhetsbrev från olika sajter? Själv har jag inte så många men en av dom som jag faktiskt tycker är rolig att få är PC för alla nyhetsbrev, är lite av en data nörd nämligen. I derras nyhetsbrev brukar det finnas förslag på länkar som dom tycker är matnyttiga, roliga, töntiga, dåliga osv. I derras senaste brevet hittade jag en länk till något som heter BYKI. BYKI är en sajt där man kan lära sig en massa olika språk helt gratis, kanske inte flyttande men hjälpligt........man kan t.o.m lära sig språk som Zulu och Mongolian. Har tänkt att jag skulle testa det men jag tror i så fall att jag börjar med ett mer bekant språk, kanske danska.

 
 
Nilla

Nilla

22 januari 2008 10:28

Hmm min komentar till inlägget under, har du inte fåått det?? eller kom det aldrig, tror att det blev någe tjall när jag skickade!!

I vilket fall som helst så skrev jag att Birka & Rex är lika snygga!!

Jag bara ÄLSKAR Birka!

och att jag varmt ska rekomendera din kennel & dina valpar!

Såg att du har 2 parningar på G och birka ingår i en av dom *L*

Så visst finns det lika snygga hundar att få tag i som min Rex med hans vackra färger!!

Så nu ska jag krypa ner under täcket igen *L*

Kram nilla

http://vastgotaspets.bloggagratis.se/#465317

 
Isabel

Isabel

22 januari 2008 17:07

Ah ditt inlägg kom aldrig fram, måste hänt något. Jo visst är hon go "lilla" Birka, hon är vår lilla bebis och precis som Rex har hon helt underbara färger.

http://www.kennelviking.se

 
Ingen bild

Manuella

22 januari 2008 21:22

Hallo momsyn.

Känner ige det du skriver. Även jag (som du vet) hade talang för att skriva under skoltiden. Nu känner jag som du....formuleringarna och påhittigheten suger helt enkelt! Måste ha tappat det under vuxenhetens lilla gång;-).

Puss o kram!

 
Ingen bild

ulla

24 januari 2008 09:07

Tycker faktiskt att du är skitbra på att skriva, vilket jag inte haft en aning om trots att jag kännt dig sen du var typ 16 år.
Likadant med Manuella-jag har alla hennes fina dikter och berättelser i en Manuella-pärm hemma-så det så!
Man ska inte jämföra sig med Lina-hon har alltid varit litet tokig (ler).
Dessutom måste man ha inspiration annars är det inte kul...
puss kram

 
Ingen bild

ulla

24 januari 2008 09:09

Tycker Zulu skulle vara kul och säkert nyttigt att lära sig...(ler)
kram

 
antigone

antigone

24 januari 2008 22:05

hahahahaha Mongolian......trodde det var en maträtt!! Mongolian Barbecue.....*mums*

Älskar läsa dina bloggar!! Saknar dem när du inte skrivit på ett tag.

Man blir ju verkligen fundersam och NYFIKEN på att alla vovvarna i olika generationer gör likadant! Häftigt!

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards