Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under januari 2008

Av Isabel - 2 januari 2008 08:40

Då är 2007 slut och 2008 påbörjat. Nyår är inte en av mina favorit helger precis och då inte bara p.g.a för smällandet utan av någon underlig anledning har jag alltid fått en klump av obehag i magen………en känsla av att ha tappat något väldigt viktig.

 

Nyårsafton visade sig blir något traumatisk för min del p.g.a en incident där jag fick ta livet av en stackars sjuk/skadad hare (vilket inte är så lätt kan jag tala om) när jag var ute på em. promenaden med hundarna. Resten av promenaden tjöt jag ohejdat och det var tur att jag inte träffade på någon människa för de hade väl trott att jag var dum i huvudet som hade gått där för mig själv och tjutit. För hundarnas skull åkte vi som vanligt till mina föräldrars stuga som ligger ut i Almåsa, en stugby som ligger ca 1,5 mil utanför Malmö, nära Malmö men ändå tillräckligt långt bort för att slippa det värsta smällandet. Vi har fungerande TV därute och nu med digitalboxen så har vi fått fler kanaler, däremot har vi inget Internet vilket är lite tråkigt. Vattnet är avstängt så man får ta med sig ett par rejäla dunkar vatten med sig ut och så blir det till att värma vattnet på spisen när man ska diska, tvätta sig och liknande. Hundarna och katten stortrivs och vi tycker också att det är rätt mysigt, synd att det inte finns någon öppen spis där man kan elda……hade förhöjt mysfaktorn ännu mer.

 

Bilder från förra inlägget (se här) har blivit en hitt på de internationella västgötalistorna som jag är med i och jag har fått fler privata förfrågningar om att få använda bilderna på diverse webbsidor vilket är kul. Har kontaktat Malmö Stad för att försöka ta reda på lite mer om lekplatsen men med tanke på helgerna så tar det nog lite tid innan någon hör av sig kan jag tänka mig.

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards