Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 8 februari 2008

Äntligen fredag!!

Av Isabel - 8 februari 2008 09:29

Äntligen är det fredag jiipiiii, ska bli så skönt att vara ledig.


Igår var vi hos veterinären med Birka, pga. att hon har en inflammation i 3:e ögonlocket som inte vill ge sig så rinner hennes ögon ständig och jämt. Vi har varit ute med det innan och fått olika salvor men det har bara hjälpt ett tag och sen har det kommit tillbaka igen så igår så blev det bestämt att det 3:e ögonlocket ska opereras bort………huuu bara tanken får mig att rysa. Hon är så duktig min lilla tjej, fast hon hatar att gå till veterinären och skakade som ett asplöv så satt hon alldeles still när han stack in en sort pincett mellan det vanliga ögonlocken och ögat för att få tag på det 3:e ögonlocket.


Vi ska vara där på tisdag kl. 9 på morgonen men jag får säker vänta en stund tills det blir hennes tur, jag lämnar nämligen inte ifrån mig mina hundar förens dom har somnat. Ja många tycker säkert jag är jätte fjantig men jag vill att de ska få somna hos mig och där jag går är de så snälla att de tycker det är helt OK. Jag brukar ta in hundarna för att få sprutan och sen går jag ut med dom på gräsmattan, när jag sen märker att dom börjar bli trötta och vingliga lyfter jag in dom i bilen och låter dom somna där medan jag sitter hos dom………..lugnt och inget stress.


Vet inte hur många av er som är bekanta med programmet ”The Martha Stewert Show” från USA (sänd här i Sverige på dagarna) men tydligen så har det varit en västgöte med där och gjort PR för rasen. Rasen har precis blivit godkänd i USA och i samband med Westminster Show så gjordes detta inslag. Någon har varit snäll och filmat programmet på TV och satt in det på YouTube, kvaliteten är inte det bästa men går ändå att se utan problem. Filmsnutten kommer att vara inne en begränsad tid så passa på nu innan det tas bort. Ni hittar den här


Ha en bra helg

 
 
Ingen bild

ulla

8 februari 2008 13:18

Tackar för sist - så kul det var och jag garvade fortfarande då jag kom hem...
Hoppas du får en skön helg. Taskigt det med ögat - inte visste jag de hade 3 ögonlock.
Du är verkligen go med dina hundar.
puss kram love you

 
Olsen

Olsen

8 februari 2008 13:40

En sådan snäll och tyst västgöte... ;)

http://rex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

8 februari 2008 18:12

Vad häftigt! Ch Jonricker Moustaffa är tydligen hans stamtavlenamn :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards