Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

Om igår

Av Isabel - 26 februari 2008 09:33

Vilket strålande väder det var igår, det kändes verkligen som om våren var på väg. Satt på jobbet och våndades varje gång jag tittade ut genom fönstret, ville verkligen inte sitta där utan ville vara ute i naturen med doggarna. När jag kom hem byte jag till hundkläderna snabbt som attan och på 3 röda satt jag i bilen och var på väg ut till Klagshamn med man och hundar. Det var helt underbart, det blåste förvisso lite men solen sken från en klarblå himmel och man hörde fågelkvitter överallt………och så ljudet från havet förstås, mmmm sååå rogivande.


På vägen hem körde vi in om veterinären för att vissa upp Birkas vänstra öga. Vi tycker inte den ser bra ut, den är fortsatt väldigt röd och lite svullen, ser inte alls så fin ut som det högra som ser helt läkt ut. Det var mycket riktigt fortfarande inflammerat så det blev behandling med tabletter istället för dropparna som hon har gått på, nu för vi hoppas på att detta kommer att hjälpa.


Nu har jag anmält Gizzmo till världsutställningen. Ska bli jätte spännande tycker jag, kan tänka mig att det blir många anmälningar. Specialen kommer vi nog att hoppa, förhoppningsvis så är Birka dräktig och då vill jag inte vara borta allt för länge ifrån henne. Det är inte så ofta jag ställer ut längre, känns inte lika motiverande tycker jag, men ett par gånger om året blir det ju och världsutställningen kan man ju absolut inte missa. Har även anmält Gizzmo till Malmö Internationella i mars, ska bli kul att träffa alla gamla och nya västgötamänniskor.

 
 
Ingen bild

ulla

27 februari 2008 12:49

Oj då - världsutställning ! Låter proffsigt. Var ska den vara?
Hoppas vi kan ses i helgen.
puss kram min vackra svärdotter

 
Bella

Bella

27 februari 2008 14:38

I år är det Sveriges tur att hålla i världsutställningen så det blir en liten tripp till Stockholm i juli.

http://www.kennelviking.se

 
antigone

antigone

28 februari 2008 16:28

Vad roligt med världsutställning!!!
Heja Gizzmo!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

29 februari 2008 20:11

Jaaaa vad kul, då ses vi där ;0)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards