Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

Borrelia? nja....

Av Isabel - 14 mars 2008 11:16

Har fortfarande inte fått tillbaka provsvaret på Gizzmos borreliatest men jag börjar faktiskt luta åt att det är något annan. Han har förvisso blivit något bättre men frågan är om inte det beror på det smärtstillande. Han hade slutat med att gå undan för en när man gick emot honom men igår när vi hade varit ute sista rundan för dagen så skulle jag torka av honom för det ösregnade och helt plötsligt så drog in rumpan och började skaka som ett asplöv, när jag släppte in hon i lägenheten så for han in i deras ”lya” och satte sig och såg jätte olycklig ut. Jag försökte tänka efter vad jag hade rört vid precis då men kan inte komma ihåg det. Det gör så ont i mitt hjärta att se en hund som är självsäkerheten själv och aldrig varit rädd för någon eller någonting under sin snart 7-åriga livstid att helt plötsligt gå undan för en och se rädd och olycklig ut. Idag ser han återigen bättre ut, går inte undan för en, hänger med bra på promenaderna även om han blir fort trött fast fortfarande verkar han ibland ha problem med att få med sig rumpan när han hoppar. Nåja, det är väl bara jag som är otålig och vill att han ska bli frisk fort fort fort….


Hittade de här videorna på YouTube och tyckte de var så häftiga. Den är 5 min. lång men håll ut, det är det värt.



 
 
Ingen bild

ulla

14 mars 2008 21:18

Gud så märkligt! Vad tusan kan det då vara- så tydligt som han visar att ngt inte är ok. Stackare-så himla jobbigt för er. Antar du kontaktar veter. igen må ?
Tänker på er
puss kram

 
Larsson

Larsson

15 mars 2008 09:37

Inte kul med sjuk hund :( Kan det vara ngt med prostatan? Det var bara en tanke...

Hoppas du och vet kan komma på orsaken så att den lille vätten åter kan bli kry & rask.

Urhäftig video!!!

Trevlig helg!

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

15 mars 2008 11:01

Hmm låter ju lite som Rockys symtom! Det här med att inte få med sig rumpan, har du testat att trycka/kläma lite i svansroten?

Kan ju vara där det sitter, kan stubbade få vattensvans??

han beteer sig lite som när granens labbe får det!

Jäkla gissel när man inte kan komma på vad det är, och man blir ju så orolig, jag hoppas verkligen att det löser sig, tänker på er & jag förstår din oro!!!!

Kom på en grej, har han blivit slö sen du började med Rimadylen? Jag märker skillnad på Rocky, visst han har inte ont & rör sig bättre, men han blir fortare trött.

Kramen Nilla

 
antigone

antigone

15 mars 2008 23:50

Vad hemskt det låter! Relaterar till småbarn...
Tänkte att vi skulle stuckit hem till er för en fika med småkillarna men avvaktar tills Gizzmo är bra igen. Ingen god idé med en 18 kg Storbebis som kanske snubblar eller råkar ta för hårt.
Puss o kram

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Isabel

16 mars 2008 16:48

Hej Nilla

Kan inte säga att jag tycker att Gizzmo har blivit slö av Rimadylen. Visst blir han trött fortare men det tror jag är av infektionen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards