Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Virus helvetet

Av Isabel - 6 april 2008 13:18

Jag har fått virus i min dator!!........ett MSN virus. Har ett fullt fungerande antivirusprogram (Symantecs Norton) som uppdateras dagligen men den har inte reagerat på det. Detta virus sprids genom att man får ett mess från någon man känner som är skrivet på engelska och där det står att man ska klicka på en länk för att titta på foto, kan t.ex vara av dig själv eller av personen som skickar messen. Klickar man sen på den här länken så är det kör, du får virus i dator och detta meddelande kommer att skicka sig själv vidare till alla dina MSN kontakter.


Nu tänker ni…….hur jävla korkad kan man vara som trycker på en länk som finns i ett mess som är skrivet på engelska och skickad av någon vän eller familjemedlem? Det finns ju ingen anledning till att de skulle skriva till dig på engelska!! Svaret är att jag INTE har tryckt på någon sån länk men däremot finns det ju andra som sitter vid min dator och som tyvärr inte förstår bättre.


Detta virus är ett helsike att bli av med, har själv hållit på hela veckan och försökt får bort det men inte lyckats, det verkar som de flesta virusprogram missar det. Jag har gjort 3 st. fulla scans i felsäkert läge med mitt program och enligt det så är min dator helt ren. Har laddat ner diverse olika andra virusprogram och kört full skans med dessa också, dessa program har hittat lite spionprogram som har tagits bort men har inte lyckat hitta det här jädrans MSN viruset. Blir så fruktansvärt trött på sånt här………….har folk inget vettigare att gör med sitt liv än att sitta och hitta på sånt här skit? Är det någon som har råkat ut för detta och lyckats bli av med det får ni gärna dela med er.

 
 
Olsen

Olsen

6 april 2008 16:14

På engelska och med något grovt språk, men förhoppningsvis kan det vara till lite hjälp: http://wrycraft.net/matt/2007/07/03/msn-w32ircbot-wv-virus/

http://rex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ulla

6 april 2008 23:49

Satans-hörde nyss Lina fått ett?!
Lycka till med Olsens förslag!
Tack för idag-du är världens absolut goaste svärdotter!
Love you

 
Ingen bild

Isabel

7 april 2008 08:27

Tack för förslaget Kåkå. Har laddat ner programmet och skannat datorn med det men den hittar inte den filen som han beskriver.....hjäääälp....håller på att bli tokig.

 
Olsen

Olsen

7 april 2008 10:11

Då har jag sökt vidare:

Kaspersky verkar vara en hejare på den typen av virus, de har 30-dagarsversioner av sitt antivirus: http://www.kaspersky.com/downloads
På samma sida har de även en länk till verktyg att använda om man hittar ett specifikt virus.

http://rex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Isabel

7 april 2008 15:43

Har provat den med men icke sa nicke, viruset finns kvar......däremot tog den bort min internetanslutning så jag blev tvungen att avinstallera den för att få tillbaka den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards