Kennel Vikings blogg

Direktlänk till inlägg 7 september 2008

Är du nöjd nu Cina ;-)

Av Isabel - 7 september 2008 14:32

Jajaja Cina………jag vet att jag är sämst i världen på att uppdatera min blogg. Kan inte riktig hitta motivationen att skriva och det även att det har hänt lite. Har hunnit jobba 1 vecka efter semestern som var lugn och skön. Det strålande solskensvädret slutade i och med att jag började min semester men eftersom jag ändå inte någon direkt fan av supervärme och temperaturen ändå låg på strax över 20-graders strecket så var jag nöjd. Faktum är att vi faktiskt badade i stort sett varje dag, minst en gång men oftast två.


Nå vad har då hänt? Ja, först veckan på jobbet blev kort då hela admin. avdelningen på 8 pers. i torsdags åkte till Tylösand Spa och övernattade till fredagen. Arbetsgivaren bekostade hela grejen inklusive vars en valfri behandling, fint som snus kan ni tro. När vi ändå är inne på mitt jobb kan jag berätta att jag kommer att sluta där sista oktober, får se om jag hittar något trevligt efter det.


En annan grej som har hänt är att vi äntligen har köpt en ny hörnsoffa. Vi har inte fått den än då det är 6 till 8 veckors lev.tid men ni kan se en bild på den här, vår soffa är dock brunmelera istället för grå. Original modellen är egentligen 4x5 meter men som tur och var så kunde man beställa den i andra storlekar också, givetvis kostade det extra men eftersom vi aldrig hade fått plats med en så stor soffa i vårt vardagsrum och vi gärna ville ha den så fick man bita i det sura äpplet. Ska bli skönt när vi äntligen får hem den och kan vräka oss i den.


Vår gamla tant Bessa har fått ont i sitt ena bakben igen och får bara gå bakom huset och göra sina behov, alltså inga promenader för henne. Häromdagen åkte vi ut och skulle rasta doggarna och tog då med oss hennes och Gizzmos son Ozzie, vi hade precis släppt ut dom ur bilen när Ozzie började bjud upp till lek vilket gjorde att Bessa gjorde ett par rejäla rusningar emot honom och efter det ville hon inte gå på sitt vä. bakben. Antagligen har hon bara sträckt det men eftersom det har gått en och en halv vecka och det inte har blivit bra tror jag att jag ska ta henne till vet. och få henne röntgad.


Så har ännu en ny säsong av idol börjat och hittills tycker jag att juryn har gjort ett bra jobb, måste bara säga att jag tycker Anders Bagge är en stört skön kille. Den amerikanska versionen av Idol är precis avslutad och min stora favorit David Cook blev 2008:as American Idol. Vilken kille alltså, en härlig röst med klös och en underbar utstrålning. Här får ni ett smakprov, det är ett klipp där han gör en liten annorlunda version av Mickael Jacksons låt Billie Jean……..lyssna och njut.


 
 
Ingen bild

ulla

8 september 2008 13:31

Mysigt värre bli bjuden på Spa !!Wow!
Vilken asflott soffa !!! Hoppas ni får den snart.
Stackars Bessan - hoppas det går över.
Ja han är jättebra Cook! "Visste" han skulle ta hem det hela även om den andra Davis berörde mitt hjärta med sitt leende...men det är ju en annan sak.
puss kram min älskade svärdotter

 
Cina

Cina

8 september 2008 20:01

Tack Bella! Så mycket trevlig läsning på en gång!
Betald SPA! Det hade inte suttit fel kan jag säga....Och det är du värd!

Soffan är ju bara så snygg! Härlig modell, hade inte heller haft något emot att vräka mig i den haha.

Tycker Davis Cook's röst påminner en del sångaren i Takida. Och den rösten gillar jag skarpt!
Nå! Var det så svårt att skriva?
Jag blev glad att du gjorde det!

Kram kram!

http://www.carinasvarld.se

 
antigone

antigone

11 september 2008 23:30

Åh vad jag gillade videon!! Underbar röst och underbar version av Billi Jean!!

http://www.antigone38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel - 22 december 2017 11:06


 

Av Isabel - 23 juni 2017 14:43

Vi planerar att ta en sista kull på Freja, du kan läsa mer om vår härliga tjej på hennes sida.Tilltänkt fästeman är härliga Nicke (Torpets Findus), tack Marit Cronquist på Brokärrets kennelför att vi får använda oss av din fina kille. Nicke är precis...

Av Isabel - 15 maj 2017 21:48


I söndags var det återigen dags för en lyckad västgötaspetsträff på Storegård hundpark. Vädergudarna var med oss och vi hade strålande väder med solsken, en temperatur på 20 grader och vindstilla, det tackar vi för. Hela 75 st. hundar var på plats me...

Av Isabel - 7 maj 2017 12:51

Återigen lite nya bilder från valpköpare. Denna gången är det på Tösen (Vikings Vilda Vilja) som bor hos damiljen Brahme/Dahlqvist på Tornaslättens Kennel. Bilderna är från årets kosläpp på Storegård där vi har våra västgötaträffar.   Vi vill pa...

Av Isabel - 23 april 2017 11:30

Jag blir alltid lika glad när jag får nya bilder från våra valpköpare. Här är fina Alva (Vikings Stolta Sarabi) efter vår Freja (Vikings Fräcka Freja) och NOUCH SVVCH Höckgårdens Arn. Söt som socker...Foto: Catarina & Clas Silfverhielm.     ...

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards