Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under april 2009

Av Isabel - 15 april 2009 17:19

Vilket påskväder vi har haft!.............våren verkar äntligen ha kommit till Sverige, hoppas att det håller i sig. Påskhelgen har varit lugn och skön och vi har premiärgrillat, supergott var det.

 

Har hunnit ge alla vovvarna deras vårbad, inte populärt kan jag tala om. Att bada 4 hundar efter varandra var mer än min stackars kropp klarade av och jag var helt fördärvad av värk i flera dagar efter. Eftersom jag är hundallergiker så brukar jag försöka bada hundarna i samband med fällning. När de är ordentligt inlöddrade i schampo ger jag dem en REJÄL skrubb massage med en gummikarda (se nedan) och detta gör att all lös päls lossnar helt och man kan kamma bort det helt när de har torkat. Ett väldigt enkelt men effektivt sätt att minimera pälsmängden inomhus kan jag tala om.


 

Lite nytagna bilder från premiärgrillningen





Alice & Ozzie



Stackars Ozzie, Alice är hänsynslös



Alice vilar......en kort stund




Häng i baren hehehe


Av Isabel - 11 april 2009 10:24

Ja jag vet att jag har varit jätte dålig på att uppdatera bloggen men har verkligen inte känt någon som helst motivation. Ska försöka ta mig i kragen efter påskhelgen..............jag lovar Nilla att jag ska bättra mig. Till dess vill jag önska er alla en riktig GLAD PÅSK med bilder på världens finaste och goaste påskkäring, vårt barnbarn Vilja.




Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards