Kennel Vikings blogg

Alla inlägg under maj 2007

Av Isabel - 15 maj 2007 17:19

Min älskade Gizzmo fyller 6 år idag........helt otroligt vad tiden går fort. Vilken fullträff vi fick!! Han är en cool snubbe som är självsäker till tusen och har en mentalitet som inte är av denna värld. Det är hans som har lärt mig hur underbar denna rasen är och det är jag honom evigt tacksam för.


STORT GRATTIS MIN ÄLSKLING



Av Isabel - 13 maj 2007 13:32

Då var det över för denna gången, Schlager-EM alltså.......och hur har det då varit? Förutom att jag tyckte att fel låt vann (tråkig tråkig och åter tråkig) så måste jag säga att där fanns många låtar i år som var helt OK och även om jag tycker att det här med kompisröstningen är så förbaskat tråkigt tycker jag att många av öststats länderna hade helt okey låtar. Mina personliga favoriter var Turkiet, Armenien, Ryssland och så Ukrainas svar på Dame Edna, Verka Serdutjka, vars utflippade bidrag etsar sig fast i huvudet och det räckte med ett par refränger för att en annan skulle gå omkring och nynna på den förbannade låten.


En sak som får mig att se rött när det gäller allt tävlande är folks sätt att höja dom tävlande till skyarna INNAN själva tävlingen för att sen om det inte går bra kräka galla över dom. Det kvittar om det är The Ark i melodifestivalen eller Tre Kronor i Hockey-VM, de översköljs med beröm och sen när dom inte räcker till är dom inte värda ett ruttet lingon och ska helst försvinna från jordens yta. Skärpning säger jag bara..........gå ut och gör det bättre själv om ni kan.

Av Isabel - 12 maj 2007 11:32

Jag tycker alltid det är lika intressant att se det otroliga samspelet och tilliten som det kan bli mellan människa och djur. Klicka här och njut.......det är så man får ståpäls.

Av Isabel - 11 maj 2007 20:20

Äntligen är det fredag!!!........bara såååå skönt. Två av Gizzmos valpar från kullen med Skogsbygdens Dagmar Ivrig har fått tillbaka sina HD resultat med B som resultat, grattis för det.


I går fick jag PM:et för utställningen i Hässleholm som går på Kristi Himmelsfärds helgen och på fredagen är det 32 anmälda västgötar och på lördag är det 30 st. På fredag är det Dan Ericsson som dömmer och på lördagen Allan Mattews, har aldrig ställ för någon av dom så det ska bli spännande. Funderade först på att ställa på SKV:s huvudutställning i Västerås men tyckte det blev för långt att åka så det blev Hässlehom nu och så ställer jag ut på specialen i Vrå istället, det är närmare hem.

Av Isabel - 10 maj 2007 22:09

Lugnet har äntligen lägrat sig över dom små götarna här hemma och dom är återigen den mysiga lilla gruppen dom annars är........6 månader kvar till Birkas nästa  "Doctor Jekyll and Mister Hyde" förvandling. Den här förvandlingen sker snabbt och oftast rör det sig enbart om ett par timmar. Imorse när man gick upp var hon förtfarande Mister Hyde och ville bara äta upp Gizzmo när hon såg honom och när jag sen kom hem från jobbet hade hon förvandalts tillbaka till den goa Birka som gärna ligger och myser med sin älskade Gizzmo. Visst är det en märklig förvandling.....

Av Isabel - 9 maj 2007 18:59

Idag hämtade jag hem Gizzmo som har fått bo hos min dotter under Birkas höglöp. I ett försök att göra det lättare för honom har jag idag tvättat alla plädar, filtar, kuddar, mattor, sängkläder (jaja våra hundar sover i våra sängar) i hela huset och badat Birka. Tyvärr verkar detta inte ha hjälpt speciellt mycket för han är helt i upplösningstillstånd här hemma. Eftersom vi har en grind mellan hallen och vardagsrummet så får för husfridens skull Gizzmo vara i hallen medan fickorna är i vardagsrummet. Att ta hem Gizzmo var definitivt inte alls populärt hos Birka, hon tycker han är rena kräkmedel och hade helst sett honom flera mil härifrån.........hon ser ut som ett riktigt åskmoln.

Av Isabel - 8 maj 2007 17:35

Ja då har räkningen för Bessa kommit och kalaset slutade på 4.754 riksdaler........som hittat alltså men vår drottning är värd varenda krona och mycket mycket mer bara hon blir frisk i sitt ben igen. Tur i oturen är att Bessa får en ny försäkringsperiod i juni månad så då fylls det på nya pengar för vet.vård till henne hos försäkringsbolaget, fast nu är max ersättningen sänkt från 14.000:- till 12.000:-


Barnbarnet växer så det knakar och blir bara sötare och sötare för varje dag. Här är en liten bild på henne i en liten kjol som togs för ca 1 1/2 vecka sen.


 

Av Isabel - 7 maj 2007 21:51

Först och främts vill jag säga att det är så roligt att det är så många besökare på bloggen, synd bara att ni inte tar er tid att skriva lite kommentare då och då...........hade varit kul att läsa dom.


Kl. 10 imorse lämnade jag Bessa hos vet. för att återigen operera vänstra bakbenet. Det är alltid nervöst att söva en så passa gammal hund tycker jag så det var så skönt när dom ringde vid 2-tiden och sa att allt hade gått bra och att hon var vaken så vi kunde hämta hem henne, det känns verkligen som om en sten lyfts från ens axlar och man kan andas igen. Dom drog ut en av spiken helt och hållet och den andre drog dom ut ett par millimeter så förhoppningsvis ska det bli bra nu. Nu hoppar den stackaren på 3 ben igen men förhoppningsvis så tar det bara 1 vecka eller 2 innan hon återigen är bra och det är ju lite skillnad mot dom 3 månaders konvalescens som hon hade med den första operationen. Än så länge är jag lyckligt ovetande om vad kallaset har kostat för dom hade så mycket att göra just när vi kom och skulle hämta henne så dom skulle skicka hem fakturan.


När det gäller Birka och Brasses parning så är det kört, hon har återigen börjat blöda och äter upp alla hanar som visar minsta intresse för hennes bakdel. Snacka om att man är besviken!! nu blir det ett helt år tills nästa försök snyft :-(

Presentation

Translate into your own language

My Facebook

Kennel Viking on YouTube

 

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards